اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله استادی در خطبه های نمازجمعه قم:

دولت به خیرخواهی مراجع تقلید گوش دهد

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم با اشاره به پیام‌های آیت‌الله صافی گلپایگانی و آیت‌الله مکارم شیرازی درباره تعطیلی مسابقات لیگ برتر فوتبال در ماه رمضان گفت: خیر دولت در این است که به خیرخواهی مراجع تقلید گوش دهد.

دولت به خیرخواهی مراجع تقلید گوش دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله رضا استادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که با حضور هزاران نفر از مردم قم و زائران در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به خطبه‌ای از پیامبر گرامی اسلام درباره عظمت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این خطبه در چهار بخش عظمت ماه رمضان، انجام کارهای مورد تاکید در ماه رمضان، پرهیز روزه‌دار از برخی امور و امامت امیر مومنان را تشریح کرده است.

وی با اشاره به اینکه رسول خدا از سال سوم بعثت تا پایان عمر همواره و در همه مناسبت‌ها مسئله امامت امیر مومنان را مورد تاکید قرار دادند، گفت: پیامبر گرامی اسلام، رمضان را ماه رحمت، برکت و مغفرت نامیدند و عنوان کردند که بندگان خدا در این ماه مبارک به میهمانی خدا دعوت می‌شوند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه در کنار روزه‌داری توجه به قرآن در ماه رمضان اهمیت بسیار زیادی دارد،‌ یادآور شد: در ماه ضیافت خدا باید به فکر فقرا بوده و همچنین اخلاق خوب و نیکو را سرلوحه امور خود قرار دهیم.

وی دوری از انجام گناه را از دیگر نکات مورد تاکید در ماه رمضان عنوان کرد و گفت: پرهیز از انجام گناه و دوری از محرمات از با ارزش‌ترین کارها در ماه مبارک رمضان به شمار می‌رود.

استادی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته قم با اشاره به اینکه مردم باید همواره نسبت به حفظ سلامت دینی خود هوشیار باشند، تاکید کرد: در آخرالزمان حجم شبهات بسیار زیاد است و ممکن است که ایمان افراد متزلزل شود بنابر این حفظ سلامت دینی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت توجه به مسائل روز جهان اسلام تاکید کرد: دشمن از اسلام سیلی خورده و برای همین هم برای همه ممالک اسلامی توطئه چینی می‌کند و مسلمانان در چنین شرایطی باید بیداری خود را حفظ کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه دشمن با تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی می‌خواهد مردم کشور ما را زیرفشار قرار دهد، افزود: دشمن می‌خواهد با مشکلات عرصه را برای مردم تنگ کند اما، مردم ما با مشکلات می‌سازند.

وی تاکید کرد: البته مردم هم باید به فکر هم باشند و در شرایط کنونی کسی نباید به دنبال سودجویی باشد و البته دولت نیز باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا مشکلات را حل کند.

استادی با تاکید بر اینکه دشمنان می‌خواهند اعتماد مردم از اداره کنندگان مملکت سلب شود، یادآور شد: ما نباید خودمان به مشکلات دامن بزنیم و با انگ زدن به افراد به محقق شدن نقشه دشمن کمک کنیم.

وی با اشاره به قیام مردم در کشورهای مصر، لیبی، یمن و تونس تصریح کرد: دشمنان به دنبال این هستند که این قیام‌ها را از میانه راه بازگردانده و این کشورها را به سمت سلطه‌پذیری متمایل کنند و ملت‌های مسلمان نباید فریب این توطئه‌ها را بخورند.

امام جمعه قم گفت: در کشور عراق و سوریه باید مردم اختلافات را کنار بگذارند و در چنین شرایطی دیگر کسی نمی‌تواند به آنها زور بگوید.

وی با اشاره به سرکوب قیام مردم بحرین و عربستان اظهار کرد: دولت‌های بحرین و عربستان از سرکوب به نتیجه‌ای نمی‌رسند، مردم شرق عربستان خواهان حقوق برابر، آزادی زندانیان و برگزاری انتخابات است و حکام این کشورها باید از سرنوشت همتایان خود درس گرفته و خواسته‌های مردم را عملی کنند.

استادی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با دولتمردان بر بهره‌مندی از نصایح مراجع تقلید تاکید کردند، افزود: اخیرا مراجع عظام تقلید از روی دلسوزی و صلاح تاکید کرده‌اند که مسابقات فوتبال در ماه مبارک رمضان تعطیل شود و وزارت ورزش باید این نصیحت را قبول کند.

وی با قرائت پیام‌های آیت‌الله صافی گلپایگانی و آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: خیر دولت در این است که به خیرخواهی مراجع تقلید گوش دهد.

امام جمعه قم افزود: بسیاری از ورزشکاران صاحب نام ما متدین هستند و خود اینها نیز باید اعلام کنند که در ماه رمضان از بازی کردن خودداری می‌کنند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول