اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استانداری خوزستان:

تسلط دولت بر اقتصاد از موانع توسعه خوزستان است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان با تأکید بر سرمایه‌گذاری از طریق بخش خصوصی، مهمترین مانع توسعه و پیشرفت این استان را تسلط دولت بر اقتصاد این استان دانست.

تسلط دولت بر اقتصاد از موانع توسعه خوزستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، اسماعیل عامری گلستان ظهر امروز در همایش روز ملی صنعت و معدن در محل سازمان صنعت معدن خوزستان،‌ اظهار کرد: تسلط دولت بر اقتصاد استان جایی برای توسعه و پیشرفت باقی نمی گذارد، از این رو نگاه به این استان باید عوض شود و راه هموارتری برای بخش خصوصی فراهم کنیم.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی،‌ افزود: به منظور تسهیل در ارائه مجوز سرمایه گذاری، مرکز سرمایه‌گذاری در منطقه کیانپارس اهواز ایجاد شده است تا امر رسیدگی به سرمایه داران بهتر انجام شود.

عامری گلستان بر ضرورت افزایش بهره‌وری به عنوان عاملی که تاکنون فراموش شده تأکید کرد و گفت: با توجه به محدودیت سرمایه و سرمایه‌گذار، افزایش بهره‌وری می‌تواند این کمبود را جبران کند.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان همچنین با تأکید بر افزایش کیفیت کالاهای تولیدی، اظهار کرد: صنعتگران خوزستانی باید در راستای افزایش کیفیت کالاهای تولیدی خود گام بیشتری بردارند و با افزایش کیفیت تولید جوابگوی بازار داخلی باشند.

وی گفت: اکنون که در شرایط تحریم کشورهای اروپایی هستیم، افزایش بهره وری و کیفیت کالای تولیدی از سوی صنعتگران و تولید کنندگان داخلی ضروری است،‌ کیفیت پائین کالا منجر به عدم تمایل استفاده شهروندان به استفاده از کالای ساخت داخل و ترغیب آنان به کالاها و تولیدات خارجی شود که این به ضرر استان است.

عامری‌ گلستان با اشاره به شعار امسال مبنی بر حمایت تولید ملی و سرمایه ایرانی و تأکید بر اینکه افزایش تولید ملی نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتراست، گفت: ضروری است که امکانات زیربنایی برای سرمایه گذاران فراهم شود و موانع موجود رفع و صدور مجوزها تسهیل شود.

* تبادل اقتصادی با دیگر کشورها

امام جمعه موقت اهواز نیز در این همایش اظهار کرد: هیچ یک از فقها انجام معامله با کفار را حرام ندانسته‌اند و ما معتقدیم که تبادل اقتصادی باید میان ما و دیگر کشورها وجود داشته باشد.

آیت‌الله سیدابوالحسن حسن‌زاده با بیان اینکه باید از سلطه اقتصادی دیگر کشورها دوری کنیم،‌ افزود: قاعده نفی سبیل به این معناست که کفار نباید به مسلمانان تسلط پیدا کنند در بخش صنعت و معدن نباید سلطه‌پذیر دیگر کشورها باشیم.

امام جمعه موقت اهواز گفت:‌ سلطه غیر از تبادل است و لازم است تبادل فرهنگی و تبادل اقتصادی مورد توجه بیشتری قرار گیرد و این‌گونه تبادلات به هیچ وجه مشکلی ایجاد نمی‌کند.

حسن‌زاده بیان کرد: باید در بخش صنعت و معدن به بخش خصوصی اعتماد کنیم. البته لازم است در کنار اعتماد به بخش خصوصی نظارت‌هایی نیز اعمال شود،‌ هنوز در زمینه بخش‌ خصوصی گام‌های خوبی برداشته نشده، اما با توجه به تحریم‌ها مجبور هستیم به سراغ بخش خصوصی برویم.

وی افزود: موانع موجود بر سر راه مشارکت بخش خصوصی در خوزستان بیشتر از استان‌های دیگر است و این موانع باید برداشته شوند،‌ بخش خصوصی باید فعال شود نه اینکه آن را رها کنیم.

امام جمعه موقت اهواز خاطر نشان کرد: اشتغال از موضوعات اصلی مرتبط با ازدواج است و این موضوع نیز به صورت مستقیم با بخش‌های صنعتی و تجاری در ارتباط است، به همین دلیل به صنعتگران توصیه می‌کنم به عنوان یک عبادت به این مساله نگاه کنند.

حسن‌زاده تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی کار فرهنگی را به انجام کارهایی همچون تبلیغات، سخنرانی و تریبون‌ها ختم می‌کنند، کار فرهنگی به این موضوع‌ها ختم نمی‌شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول