اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در ورامین:

فرهنگ بی‌‌تفاوتی برای جامعه سم است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین دلیل بسیاری از گرفتاری‌ها را بی‌تفاوتی نسبت به منکرات دانسته و گفت: فرهنگ بی‌‌تفاوتی برای جامعه سم است و باید جامعه نسبت به منکرات بی‌تفاوت نباشد.

فرهنگ بی‌‌تفاوتی برای جامعه سم است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در کلاس درس اخلاق که هر هفته در بیت ایشان برگزار می‌شود به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند «اگر روزی بر امتم برسد که امر به معروف و نهی از منکر را به یکدیگر واگذار کنند در آن روز باید اعلام جنگ با خدا کنند.»

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین ادامه داد: اگر این دو فریضه در مجامع اسلامی درست و به خوبی انجام شود، مصالح جایگزین مفاسد می‌شود، لسان امر به معروف در جامعه قطعا مفاسد را کاهش می‌دهد، بی‌تفاوت نباشید، اگرچه مفاسد تمام نمی‌شود اما به طرز چشمگیری کاسته می‌شود.

فرهنگ بی‌‌تفاوتی نوعی سم برای جامعه است

امام جمعه ورامین تصریح کرد: اگر این دو فریضه به درستی انجام شود بقیه فرائض نیز انجام می‌شود، متاسفانه در این عصر این دو فریضه بسیار مظلوم هستند.

وی خاطرنشان کرد: برخی بی‌تفاوت از کنار فحشا و منکرات عبور می‌کنند، نباید این‌گونه باشد، فرهنگ بی‌تفاوتی نوعی سم برای جامعه است، در منزل، در جامعه، در محل کار، همه جا باید آمر به معروف و ناهی از منکر بود.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین عنوان کرد: متاسفانه امروز گزارشات خوبی از اوضاع حجاب در ادارات و اصناف ما نمی‌رسد، اداره اسلامی، کارمند مقید و اسلامی می‌خواهد، برخی خانم‌های اداری و یا فروشنده‌های اصناف به هیچ‌وجه در رعایت حجاب خود تلاشی نمی‌کنند، همه مردم نیز ساکت هستند، چه مردم عادی و چه مسئولان، همه سکوت کردند، گویا اتفاقی نیفتاده است، بی‌غیرتی عادی شده است.

آیت‌الله محمودی بیان کرد: اینها درد است، این دو فریضه بسیار مهم برای افراد آشنا به آن واجب است، البته واجب کفایی است، مسلمانان همه مسئولند، هرکس در هر کسوتی مسئول است، سکوت جایز نیست، نمی‌گوییم درگیر شوید، خیر، اما بی‌تفاوت از کنار منکرات نگذرید، تذکر دهید، تذکر لسانی با زبان توام با مهر و محبت بگویید، خشمگین نشوید.

نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین افزود: با آرامش، نباید با معصیت یک معصیت دیگر را نهی کرد، ولی سکوت هم نکنید، از معصیت خداوند یکدیگر را نهی کنید، معصیت ظلم به احکام الهی است، اما با آرامش، مسئولیت برخورد اگر لازم باشد قضات هستند، نیروهای نظامی و انتظامی هستند، متاسفانه همه بی‌تفاوت از کنار این مسائل عبور می‌کنیم.

وی سپس با انتقاد از افزایش فساد در جامعه تصریح کرد: در عروسی‌ها، در شادی‌ها، در خیابان‌ها، ادارات، اصناف، همه‌جا مظاهر گناه دیده می‌شود، گویا عمل خلاف امر خداوند عادی شده است، در مراسم عزاداری‌ها هم به نوعی گناه می‌کنند، اسراف می‌کنند، دسته گل‌های بزرگ می‌آورند، خرج‌ها می‌کنند، اینها صحیح نیست، این پول‌ها را به فقرا کمک کنید، قطعا روح آن مرحوم شادمان می‌شود، این کارها اسلامی نیست، اسلام از اسراف نهی می‌کند.

 

منکرات از دلایل اصلی گرانی‌ها هستند

امام جمعه ورامین ادامه داد: می‌خواهند عروس ببرند تمام شهر را خبر می‌کنند، حجب و حیا رخت بر بسته است، خیابان را می‌بندند، پایکوبی می‌کنند، قرآن را جلوتر به خانه عروس می‌برند، روی طاقچه قرار می‌دهند و بعد آهنگ و آواز و آن اختلاط‌هایی که شنیده‌اید را راه می‌اندازند، این بی‌احترامی به آن قرآن است، این‌ها منکر است، عاقبت منکرات وحشتناک است.

وی دلیل بسیاری از گرفتاری‌ها را بی‌تفاوتی نسبت به منکرات دانسته و تاکید کرد: در ابتلای قوم‌های دیگر به عذاب تامل کنید، ببینید آقایان، دلیل تمامی عقوبت‌های آسمانی و زمینی ابتلا به گناه است، قحطی و مشکلات اقتصادی ریشه در ارتکاب گناه دارد، همین منکرات از دلایل اصلی گرانی‌ها هستند، علت برخی سختی‌ها را در خودمان جستجو کنیم.

 آیت‌الله محمودی گلپایگانی افزود: همه مقصریم، مشکلات ما از ترک امر به معروف و نهی از منکر است، فریفته دنیا شدیم و منکرات را نمی‌بینیم، اگر هم ببینیم خود را به ندیدن می‌زنیم.

وی ضمن انتقاد شدید از مسئولان کشور در مورد بی‌تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان ساخت: دل رهبر را خون کردید، کم دشمنی‌های خارجی داریم شما هم از داخل ایشان را رنج می‌دهید، مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر را به گردن هم نیندازید، پروردگار دلیل هلاکت بسیاری از اقوام را سستی و بی‌تفاوتی در برابر گناهان بیان می‌دارد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ورامین عنوان کرد: خداوند در برابر گناهان و معاصی خشمگین می‌شود، غضب خداوند را بر نیانگیزید. 

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول