اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بانه خبر داد

اجرای طرح حریم مرز در بانه/ برقراری امنیت پایدار

خبرگزاری فارس: فرماندار بانه از اجرای طرح حریم مرزی در این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح حریم مرز در بانه/ برقراری امنیت پایدار

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مسعود منصوری شامگاه جمعه در جلسه توجیهی اجرای طرح حریم مرز بانه اظهار داشت: اجرای این طرح اقدامی مثبت در راستای ایجاد و حفظ امنیت پایدار و جلوگیری از ورود و خروج هر نوع کالای قاچاق در این شهرستان خواهد بود.

به گفته وی، در حال حاضر به برکت استقرار انقلاب اسلامی و ایثارگری ماموران امنیتی، نظامی و انتظامی، شهرستان مرزی بانه با وجود مرز مشترک زیاد با کشور عراق از امنیتی کاملا پایدار و مردمی برخوردار بوده و زیرساخت‌های توسعه‌ای آن در سایه این امنیت روز به روز در حال افزایش است.

وی دفاع از مرز را یک وظیفه ذاتی، قانونی و شرعی عنوان کرد و گفت: به منظور دفاع و حراست از مرزها، مرزنشینان و مرزداران هر کدام به نوعی مسئولیت‌هایی دارند که باید به نحو احسن در انجام این وظایف تلاش کنند.

فرماندار بانه تاکید کرد: مرزنشینان باید با تعامل و همکاری تنگاتنگ با مرزبانان در راستای دفاع و حراست از مرزها تلاش کنند چراکه عواقب ناامنی بیشتر متوجه مرزنشینان خواهد شد.

منصوری دفاع از مرزها را دفاع از تمامیت ارضی ایران دانست و گفت: برقراری امنیت در مرزها رابطه بسیار معناداری با تحقق امنیت در داخل کشور داشته و این مهم رسالت مرزداران را دو چندان می‌کند.

این مسئول در ادامه به خدمات ارزنده نظام اسلامی در شهرستان بانه اشاره کرد و افزود:‌ در حال حاضر بیشتر روستاهای نقطه مرزی این شهرستان از امکانات رفاهی همچون گاز، راه ‌بهسازی شده مناسب، برق، آب، تلفن و دیگر امکانات بهره‌مند هستند.

فرماندار بانه تصریح کرد: در سفر تاریخی مقام معظم رهبری و سفرهای هیئت دولت به استان کردستان طرح‌های عمرانی و رفاهی بسیار خوبی برای این شهرستان مصوب شد که اجرای آنها روند توسعه و آبادانی این شهرستان را سرعت بخشیده است.

تحقق 90 درصدی مصوبات سفر رهبری در بانه

وی اجرای 113 پروژه عمرانی، خدماتی و رفاهی مختلف در مدت سه سال در شهرستان مرزی بانه را از تاثیرات مادی این سفر تاریخی عنوان و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 85 تا 90 درصد این مصوبات اجرا و عملیاتی شده و اجرای باقیمانده این پروژه‌ها در کوتاه‌ترین زمان نیز در اولویت برنامه‌های مسئولان ذیربط قرار گرفته است.

این مسئول خدمات‌رسانی به روستاهای مرزی را از اولویت‌های مهم نظام و دولت عنوان کرد و گفت: اجرای طرح‌های هادی، پروژ‌ه‌های آب‌رسانی، گازرسانی و غیره در نقاط صفر مرزی گواه این ادعاست.

فرماندار بانه خواستار مشارکت و همکاری هرچه بیشتر مردم مرزنشین این شهرستان به‌ویِژه کشاورزان برای اجرای طرح حریم مرزها در این شهرستان شد و افزود: اجرای این طرح علاوه بر حفظ امنیت کامل مرز، مانع از ورود انواع کالاهای قاچاق به ویژه مواد مخدر، مشروبات الکلی و دیگر اقلام ضدفرهنگی به درون کشور می‌شود.

وی در پایان اذعان داشت: توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری در داخل استان و این شهرستان از دیگر تاثیرات اجرای طرح حریم مرزی بوده و روحانیون و اقشار تاثیرگذار جامعه باید با روشن‌ کردن مردم از نتایج اجرای این طرح آنان را به همکاری با مسئولان ترغیب کنند.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول