اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان خبر داد

پرداخت زودهنگام سهمیه مبادلات مرزی

خبرگزاری فارس: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از پرداخت زودهنگام و به موقع سهمیه مبادلات مرزی مربوط به شش ماه نخست سال‌ جاری خبر داد.

پرداخت زودهنگام سهمیه مبادلات مرزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مسعود دشوارگر پیش از ظهر امروز در دومین نشست ساماندهی مبادلات مرزی که با حضور تمامی مدیران تعاونی‌های مرزنشینان استان برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای تعاونی‌های مرزنشینان برای اعضا و بازار اظهار داشت: تعاونی‌های مرزنشین استان دارای توانمندی‌های فراوانی هستند که می‌توان از آن برای صادرات خرمای تولیدی استان استفاده کرد تا علاوه بر رشد کشاورزی استان به اشتغال‌زایی نیز کمک کرد.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های مرزی در بدو راه‌اندازی با هدف واردات و صادرات به نفع اعضا و اقتصاد ساحل‌نشینان آغاز به کار کرده است، اضافه کرد: باید گفت که فعالیت‌ این‌گونه تعاونی‌ها در شرایط کنونی بیش از پیش از اهمیتی ویژه‌ برای اقتصاد کشور برخوردار است.

دشوارگر خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش برای اختصاص زودهنگام و به موقع سهمیه مبادلات مرزی در شش ماه ابتدای سال جاری تمام تعاونی‌ها ضمن تسریع در عملکرد خود باید تلاش کنند تا با عنایت به نزدیکی ماه مبارک رمضان ارزاق عمومی اعضای خود را تامین و در اختیار آنان قرار دهند.

این مسئول از مدیران تعاونی‌های مرزنشینان خواست آمادگی لازم برای ذخیره‌سازی کالا در مرحله دوم هدفمند‌سازی یارانه‌ها را نیز داشته باشند.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در ادامه اظهار امیدواری کرد: با پویایی تعاونی‌های مرزنشینان، اقلام مورد نیاز اعضا تامین و محصولات مازاد بر مصرف در استان صادر شود.

در این نشست که با هدف بررسی راهکارها و رفع مسائل تعاونی‌های مرزنشینان برگزار شد، مدیران تعاونی‌ها به اظهار نظر پیرامون مسائل مربوطه پرداختند.

هم‌چنین راهکارهای صادرات خرمای تولیدی در استان با امکانات و تسهیلات ویژه توسط تعاونی‌های مرزنشین استان با همکاری خانه کشاورز و انجمن خرما مورد بررسی قرار گرفت.

در همین راستا مسئولان خانه کشاورز و انجمن خرمای هرمزگان قول دادند با آغاز تولید خرما در استان حمایت خود را از تعاونی‌های مرزنشین برای تعامل با باغداران و توافق خرید محصول از کشاورزان در زمینه‌های بسته‌بندی و بازاریابی و ارائه تسهیلات لازم و سایر موارد به عمل آورند.

مدیران تعاونی‌های مرزنشینان استان نیز خواستار تشکیل کارگروهی با دستور کار فوق و عضویت نمایندگانی از تعاونی‌ها شدند.

انتهای پیام/ز20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول