اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار رادان:

اولویت ما مقابله با قاچاق کالا از مرزهای بیرونی است

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده ناجا گفت: باید با قاچاق کالا که از مرزهای بیرونی می‌آید، مقابله کنیم.

اولویت ما مقابله با قاچاق کالا از مرزهای بیرونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سردار احمدرضا رادان عصر امروز در حاشیه همایش ملی احساس امنیت، نظم و امنیت در خرم‌آباد در جمع خبرنگاران گفت: در صورتی می‌توانیم از تولید ایرانی، کار و اقتصاد ایرانی حمایت کنیم که با قاچاق کالا که از مرزهای بیرونی می‌آید، مقابله کنیم.

وی با تاکید بر اینکه انسداد مرزها و ممانعت از ورود کالای قاچاق کمک به حمایت از تولید ملی است، تصریح کرد: بودجه دفاعی امسال را هم در اختصاص مرزهای آبی کشور گذاشتیم تا بتوانیم غلبه بهتری بر قاچاق کالا در آبها داشته باشیم. 

سردار رادان همچنین با تاکید بر در دستور کار قرار گرفتن مبارزه جدی با ورود قاچاق کالا به کشور توسط نیروی انتظامی گفت: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی نیز بودجه مطلوبی را برای انسداد مرزها و حفاظت از آنها اختصاص داده است.

جانشین فرمانده ناجا ایجاد فرماندهی مستقل ناجا در مرزهای کشور را از جمله اقدامات مطلوب برای انسداد مرزها و حفاظت از آنها برشمرد و یادآور شد: صرف هزینه در مرزها به نوعی به دست آوردن سرمایه است.

سردار رادان با بیان اینکه قاچاق مواد مخدر و کالا از طریق مرزها شریان‌های اقتصادی و اجتماعی کشور را هدف قرار داده است، گفت: در سیستان و بلوچستان می‌توانیم بگوییم که در بخش شمالی آن تقریبا بحث انسداد را انجام داده‌ایم و در بخش جنوبی آن از ورود خودروها جلوگیری شد و به دنبال آن هستیم که در بخش دیگری ورود خودرو و موتور را هم متوقف کنیم و شمال غرب هم با استقرار بخش‌های زیادی در کنترل ما قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه لرستان جزء پنج استان امن کشور است، اظهار داشت: این استان از حیث امنیت جایگاه بسیار خوبی دارد، اما متأسفانه در حال حاضر لرستان در زمینه احساس امنیت جایگاه مطلوبی ندارد، گفت: این امر به دلایل مختلف از جمله عدم اشتغال، درآمد، موضوعات فرهنگی و ... است.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه مردم لرستان دارای فرهنگ غنی و مطلوبی هستند، ادامه داد: ما امیدواریم با توجه به این فرهنگ غنی و همچنین اقدامات لازم به زودی شاهد ایجاد احساس امنیت در لرستان باشیم.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اقدامات در حال انجام در مرزهای سیستان و بلوچستان عنوان کرد: نگاه مستقلی به مرزها شده است و امروز می‌توانیم بگوییم که در بخش‌های شمال غرب و جنوب شرق نسبتا کنترل خوب است، اما کافی نیست که با اختصاص بهتر بودجه می‌توانیم در امسال و سال‌های آینده این کارها را انجام دهیم.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول