اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سامان

همرزم شهید جهان‌آرا در آغوش خاک آرام گرفت

خبرگزاری فارس: شکوفه محیط عمان سامانی نتیجه عمان سامانی شاعر مطرح کشوری و همرزم شهید جهان‌آرا امروز با حضور گسترده مردم در خانه ابدی خویش آرام گرفت.

همرزم شهید جهان‌آرا در آغوش خاک آرام گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بخشدار سامان صبح امروز در مراسم تشییع جنازه این بانوی نامی عرصه ادبیات کشور، اظهار داشت: مرحومه شکوفه عمان سامانی از سال 1352 در شرکت نفت آبادان مشغول به فعالیت شد.

اصغر مظفری از این بانوی شاعره به عنوان یک زن قهرمان و حماسی نام برد و گفت: این مرحومه مجاهده از اعضای فعال و همرزمان شهید محمد جهان‌آرا بود که همراه پدر خود سحاب عمان سامانی تحت نظر تشکیلات شهید بهشتی در خوزستان فعالیت انقلابی می‌کرد.

وی ادامه داد: این بانوی مرحومه در سال 59 پس از ازدواج با مهدی کرباسیان از شرکت نفت استعفا داد و در شهر سامان به فعالیت در عرصه شعر و ادبیات مشغول شد.

بخشدار سامان با اشاره به زندگی هنری این مرحومه، افزود: شکوفه عمان سامانی پس از استعفا از شرکت نفت وارد موضوعات شعری و عرفانی شد و سرودن شعر را به عنوان سرآغاز فعالیت‌های ادبی خود آغاز کرد.

وی مثنوی شور زینبی را مهم‌ترین اثر بر جای مانده از این بانوی عرصه ادبیات کشور برشمرد و گفت: دیوان غزلیات گنجینه دل نیز از وی به یادگار مانده که مجوز چاپ آن دریافت شده و هم‌اکنون در دست چاپ است.

شکوفه محیط عمان سامانی نتیجه عمان سامانی شاعر مطرح کشوری و همرزم شهید جهان‌آرا در سن 58 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و امروز با حضور گسترده مردم در شهر سامان در قطعه هنرمندان در خانه ابدی خویش آرام گرفت.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول