اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور توسعه مبادلات کالا

قوانین دست و پاگیر مبادلات کالا در مرزهای سیستان‌وبلوچستان بازنگری شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ایرانشهر، دلگان، نیکشهر و سرباز در مجلس شورای اسلامی گفت: برای توسعه مبادلات کالا در بندر چابهار باید قوانین دست و پاگیر مربوط به مبادلات کالا در مرزهای سیستان‌وبلوچستان بازنگری شود.

قوانین دست و پاگیر مبادلات کالا در مرزهای سیستان‌وبلوچستان بازنگری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، محمدسعید اربابی صبح امروز در نشستی با مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: با توجه به اینکه بندر چابهار تنها بندر ایران است که به آب‌های آزادراه دارد باید به یکی از فعال‌ترین بنادر تجاری آسیا تبدیل شود.

وی افزود: در این راستان، از مسئولان استانی و کشوری تقاضا می‌شود تا سازمان‌های دولتی را موظف کرده کالاهای اساسی و مورد نیاز داخل کشور را از طریق بندر چابهار وارد یا صادر کنند.

نماینده مردم ایرانشهر، دلگان، نیکشهر و سرباز ادامه داد: به منظور توسعه مبادلات کالا در بندر چابهار، باید برنامه‌های نرم‌افزاری از قبیل تشریفات گمرکی و دیگر قوانین دست و پاگیر مربوط به مبادلات کالا در مرزهای استان بازنگری شود.

اربابی اضافه کرد: ضروری است تا موانع تردد کامیون‌های ترانزیتی از چابهار به مرز میلک در زابل مرتفع شود تا به این طریق مبادلات کالاها با کشور همسایه سریع‌تر انجام شده و گرایش تجار و بازرگانان کشورهایی که به آب‌های آزاد دسترسی ندارند برای استفاده از ظرفیت‌های این بندر افزایش یابد.

وی گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار در ایجاد زیرساخت‌های توسعه شهرک صنعتی در این منطقه به منظور استفاده از ظرفیت‌های صنعتی و معدنی جنوب استان کوتاهی کرده که باید در این زمینه چاره اندیشی اساسی صورت پذیرد.

* اطلاع رسانی ناکافی رسانه‌ها سبب مهجور شدن چابهار شده است

نماینده مردم چابهار، کنارک و نیکشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست گفت: دسترسی به دریا به معنای دسترسی به تمام دنیا بوده و بندر چابهار از این مزیت مهم برخوردار است.

یعقوب جدگال از صدا و سیمای جمهوری اسلامی نسبت به آنچه که کوتاهی در معرفی بندر چابهار نامید، انتقاد کرد.

وی بیان داشت: اطلاع‌رسانی ناکافی رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما، یکی از ضعف‌های عمده در زمینه تبلیغات بندر استراتژیک چابهار است.

نماینده مردم چابهار، کنارک و نیکشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اطلاع‌رسانی ناکافی رسانه‌ها سبب شده تا بندر چابهار همچنان مهجور باقی بماند و با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای قابل توجه و نقش برجسته آن در اقتصاد کشور، متاسفانه بسیاری از تجار و سرمایه‌گذاران شناخت کافی از این بندر ندارند.

جدگال افزود: برای جذب سرمایه‌گذاران و شناخت بهتر و بیشتر از بندر مهم چابهار نیاز به اطلاع‌رسانی زیادی است که امیدواریم مسئولان مربوطه به این مهم توجه مضاعفی داشته باشند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول