اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه ساری:

منازعات سیاسی بی‌حاصل را کنار بگذارید

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه ساری گفت: دولتمردان باید با هم متحد باشند و منازعات سیاسی بی‌حاصل را کنار بگذارند.

منازعات سیاسی بی‌حاصل را کنار بگذارید

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی امروز در نماز پرفیض جمعه مرکز مازندران با گرامیداشت اعیاد شعبانیه و بیان فرایض این ماه پرخیر و برکت در جمع نمازگزاران ساروی میلاد امام عصر(عج) را تبریک گفت و اظهار داشت: جامعه بشریت پس از تجربه‌های ناموفق در عرصه‌های مختلف و ایجاد تحول فکری آماده ظهور آقا امام زمان(عج) است.

وی در بیان اوضاع سیاسی روز با بیان اینکه دشمن در جنگ نظامی علیه کشور شکست خورد، تصریح کرد: هم‌اکنون استکبار جنگ اقتصادی فلج کننده‌ای را برای کشور درنظر گرفت که این تحریم‌ها از 10 تیر ماه در مقابل ایران صورت گرفت.

* دولتمردان باید با هم متحد باشند

وی ادامه داد: تحریم‌های کنونی استکبار فلج‌کننده است تا کشور بتواند از انرژی هسته‌ای منصرف شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه مردم کشور ما افرادی نیستند که با سختی‌هایی که می‌کشند در مقابل ولی فقیه بیاستند، یادآور شد: در نشستی که با چند وزیر با رهبری داشتیم، رهبر انقلاب فرمودند: «شرایط بدر و خیبر تکرار شده است».

این مسئول ادامه داد: دولتمردان باید با هم متحد باشند، منازعات سیاسی بی‌حاصل کنار رود، با ید واحد در مقابل دشمن ایستادگی شود.

* اصحاب رسانه مواظب قلم خود در تحلیل‌ها باشند

امام جمعه مرکز مازندران با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه مواظب قلم خود در تحلیل‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود باشند، بیان داشت: نباید با نوشته‌های خود در روزنامه‌ها آرامش مردم را بهم بزنند، مواظب نوشته‌های خود باشند، دشمن درصدد است بداند چقدر تحریم‌ها بر ما اثر گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه دولت قول مساعد داد تا این گردنه تحریم‌ها را در کشور مدیریت کند، ادامه داد: این طور نیست که کشور در مقابل تحریم‌ها فلج شود، هنوز خریدار نفت داریم.

* نباید با حرف‌های خود گزگ به دست دشمن دهیم

طبرسی اضافه کرد: سختی‌های تحریم در بازار در آستانه ماه مبارک رمضان از سوی دولت مدیریت می‌شود.

وی در بخش از سخنانش وحدت و همدلی در بین مردم و دولت مردان را واجب دانست و یادآور شد: رهبری در کنار هم بودن قوای سه گانه را واجب دانست.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه در این دوره از زمان حساس کشور ائمه جمعه، نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و اصحاب قلم و هادیان افکار باید متحد و وحدت رویه داشته باشند، ادامه داد: نباید با حرف‌های خود گزگ به دست دشمن دهیم.

* پایداری مردم کشور در هشت سال دفاع مقدس

وی ادامه داد: اگر در مقابل تحریم‌های دشمن منفعل شویم کارمان تمام است.

طبرسی به پایداری مردم کشور در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: مراجع و بزرگان دین با وظایف خود آشنا هستند ضرورت دارد با یک فکر واحد در کنار ولی فقیه باشیم تا با هدایت‌گری ایشان از این گردنه صعب العبور تحریم‌ها گذر کنیم‌

این مسئول یادآور شد: قصد ما بازی با عقاید مردم نیست. انقلاب اسلامی ساختمانی است که ساخته شد و ما در پایان تکمیل این پروژه قرار داریم و وظیفه شرعی ما است تا از این میراث امام راحل صیانت کنیم.

* ولی فقیه محور تمام ارزش‌های دینی

طبرسی واگرایی در مقابل سختی‌هایی که دشمن برای اسلام تدارک دیده است را جایز ندانست و ادامه داد: به طور عقلی، شرعی و جمعی باید بتوانیم در این مقطع کنونی حساس کشور را مدیریت کنیم.

این مسئول، ولی فقیه را محور تمام ارزش‌های دینی دانست و بیان داشت: رهبری در کنفرانس که بانوان کشورهای اسلامی حضور داشتند اعلام کرد از تمام موارد بیداری اسلامی در جامعه حمایت می‌کنم که این سخنان نشان از بیداری، دشمن‌شناسی و جهان‌شناسی رهبری است.

* تشکیل شورای معاونان هلال‌احمر در مازندران سودآور است

امام جمعه مرکز مازندران به سخنرانی‌های پیش از خطبه نماز جمعه اشاره کرد و گفت: تشکیل شورای معاونان جمعیت هلال‌احمر در مازندران برای استان سودآور است که با ایجاد تفاهمنامه‌ای در بخش زیرساخت‌های امدادی با 20 پروژه جمعیت هلال‌احمر استان تقویت می‌شود.

طبرسی حضور جمعیت هلال‌احمر را در سواحل مازندران مطلوب دانست و ادامه داد: خرداد ماه سال گذشته سواحل مازندران 30 قربانی گرفت ولی امسال حضور موثر جمعیت هلال‌احمر نشان داد در این بحث قوی عمل کرد و در خرداد ماه امسال  یک نفر غرق شده داشتیم.

وی حضور جمعیت هلال‌احمر را در تمام مواقع موثر اعلام کرد و اذعان داشت: خدمات‌رسانی جمعیت هلال‌احمر کشور به مازندران مثمرثمر و چشمگیر بوده است.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول