اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر شهری استانداری خراسان‌شمالی:

کمیسیون‌ها در شهرداری‌های خراسان‌شمالی فعال شوند.

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری خراسان‌شمالی با انتقاد از اینکه برخی از کمیسیون‌ها در شهرداری‌های این استان فعال نیست،گفت: این کمیسیون‌ها باید در مراکز مدیریت شهری فعال شوند.

کمیسیون‌ها در شهرداری‌های خراسان‌شمالی فعال شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، گل‌محمد الهی در نشست با شهرداران خراسان‌شمالی گفت:‌ برخی از کمیسیون‌ها مثل کمیسیون معاملات در برخی شهرهای این استان فعال نیست، از این رو می‌طلبد تا این کمیسیون‌ها در این مراکز فعال شود.

وی با اشاره به برنامه گردهمایی شهرداری‌ها در سال جاری تصریح کرد:‌ بر اساس برنامه قرار است تا این نشست‌ها به صورت دوره‌ای برگزار شده تا شهرداران با حضور در هر یک از شهرها از تجربیات آنان استفاده کنند.

الهی با بیان اینکه شهرداری‌های استان سال گذشته فعالیت‌های خوبی را در حوزه بودجه و عمرانی داشته‌اند، گفت:‌ بودجه پیش‌بینی شده شهرداری‌های خراسان‌شمالی در سال گذشته 101 میلیارد تومان بود که 90 میلیارد تومان آن تحقق یافت.

وی اظهار کرد:‌ بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی 60 درصد از بودجه شهرداری‌ها و 40 درصد برای بودجه جاری اختصاص یافت.

به گفته مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری خراسان‌شمالی، با اعتبار سال گذشته شهرداری‌ها 528 پروژه کوچک و بزرگ در این استان اجرا شد.

وی همچنین از شهرداران خواست تا پروژه‌های بزرگ و شاخص در شهرهای استان را با حضور مسئولان و نمایندگان استان افتتاح کنند.

الهی همچنین با انتقاد از عدم اطلاع رسانی شهرداری‌ها و انتشار اخبار عملکرد در رسانه‌ها گفت:‌ شهرداران موظف بوده تا از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌ها به منظور تبیین اقدامات و فعالیت‌ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری از فعالیت‌ها در شهرداری‌ها انجام شده که به دلیل عدم اطلاع رسانی این فعالیت‌ها مغفول مانده است از این رو می‌طلبد تا این فعالیت‌ها در اختیار رسانه‌ها گذاشته شود.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری خراسان‌شمالی در ادامه از تدوین کتاب برنامه شهرداری‌ها خبر داد و گفت:‌ این کتاب در آینده نزدیک در اختیار شهرداری‌های استان گذاشته‌ می‌شود.

وی همچنین بر توجه و ارتقای اطلاعات شهرداران در زمینه قانون شهرداری‌ها تاکید کرد و افزود: این قوانین لازمه کار شهرداران بوده و باید شهرداران به این قوانین اشراف داشته باشند.

انتهای پیام/ح20 /ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول