اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

رویکرد شهرداری اولویت‌دادن به پروژه‌های بزرگ است

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز گفت: رویکرد شهرداری این است که به جای چند پروژه کوچک، پروژه‌های بزرگ و مهم را به ثمر برساند.

رویکرد شهرداری اولویت‌دادن به پروژه‌های بزرگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت عصر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر شیراز، اظهار داشت: اگر به معاونان و شهرداران مناطق انجام طرح‌ها و برنامه‌های کوچک را تکلیف می‌کردیم بسیاری از پروژه‌های بزرگ بر زمین مانده همچنان بلاتکلیف می‌ماندند.

وی در پاسخ به انتقاد برخی از اعضای شورا در مورد کمبود پل عابر پیاده در بعضی از نقاط شهر بیان کرد: در حال حاضر 18 پل عابر پیاده به مناقصه گذاشته شده و 10 پل نیز در دستور کار معاونت حمل و نقل است.

پاک‌فطرت افزود: این پل‌ها منظر شهری خوبی ندارند و شهرداری در مورد احداث زیرگذرهای زیرزمینی پیشنهاداتی کرده است که از آن جمله در مقابل حسینیه عاشقان ثارالله و سینما سعدی پیشنهاد کردیم پل زیرزمینی احداث شود.

به گفته وی احداث پل زیرزمینی عابر پیاده به دلیل وجود تاسیسات دستگاه‌های خدمات‌رسان نیاز به اداره‌کردن دارد چرا که بعضی از پل‌های عابر پیاده هوایی با ظرفیت کمتر از 50 درصد مورد استفاده مردم قرار می‌گیرند.

شهردار شیراز در مورد کوچک و حقیر بودن المان‌ها و نمادهای شهری شیراز نیز تصریح کرد: میادین و پارک‌های شیراز کوچک هستند و فضای احداث آب‌نماهای بزرگ و المان‌های عظیم را ندارند اما اگر نقاط خاصی از طرف شورا پیشنهاد شود مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی از رنگ‌آمیزی و نورپردازی آب‌نماهای موجود سخن گفت و انتقادات طرح شده در مورد واگذاری پل‌های عابر پیاده را چنین پاسخ داد که پل پارک علوی سه سال است بر زمین مانده چرا که پله برقی آن را به یک فرد و خود پل را به فرد دیگری واگذار ‌کرده‌اند.

پاک‌فطرت مشکل برخی از این پل‌ها را وجود اشکالات حقوقی در قرارداد تنظیم شده دانست که در مواردی باعث شده پل برای مدت طولانی تبلیغ خاصی را بر خود داشته باشد.

وی اما این اشکالات حقوقی را به برخی موارد دیگر نیز تعمیم داد آنجا که از مناقصه رستوران فدک در بلوار چمران سخن گفت و به ساختمان شیشه‌ای اختصاص داده شده به گل‌فروشی در همین بلوار اشاره کرد.

این مسئول شهری تصریح کرد: قراردادهای مشکل‌دار بسیاری در شهرداری بسته شده است و برای قراردادهای فعلی بخشنامه کرده‌ایم که هیچ سازمان و یا منطقه شهرداری بدون امضای مدیر حقوقی منطقه مرکزی حق بستن قرارداد پل و غرفه پارک و... را ندارند چرا که در موارد بسیاری شهرداری به این افراد اعتماد کرده که پس از مدتی با استخدام وکلای حقوقی کارکشته در قراردادهای قبلی اشکال وارد کرده و باب سوء‌استفاده را گشوده‌اند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول