اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی:

خدمات شهرداری‌ها مردم را به نظام امیدوار می‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها پیشانی خدمات نظام اسلامی به مردم هستند، گفت: خدمات شهرداری‌ها هم می‌تواند مردم را به نظام امیدوار و یا عکس آن ناامید کند.

خدمات شهرداری‌ها مردم را به نظام امیدوار می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمود احمدی‌بیغش بعد از ظهر امروز در گردهمایی سراسری شهرداران خراسان‌شمالی با بیان اینکه خدمات ارائه شده به شهرداری‌ها به طور مستقیم در روح و روان افراد تأثیرگذار است، اظهار کرد:‌ هرگونه ناهنجاری در نحوه خدمات‌رسانی در شهرها را مردم به نام دولت و یا نظام می‌گذارند.

احمدی‌بیغش تصریح کرد: البته جایگاه شهرداری‌ها جایگاه ناشناخته‌ای است و این مرکز خدمات‌رسان در جای خود با مشکلات مختلفی مواجه هستند.

وی با اشاره به تنوع خدمات ارائه شده از سوی شهرداری‌ها افزود: چه بسا کارهایی توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود که شاید مردم عادی حاضر نباشند آن کارها را انجام بدهند.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی کار در شهرداری‌های کوچک را نسبت به شهرهای کلان دشوارتر دانست و گفت:‌ شهرداری‌های شهرهای کوچک معمولاً با کم‌ترین امکانات کار می‌کنند، از این رو کار در این مجموعه در نوع خود مقدس و قابل احترام است.

استاندار خراسان‌شمالی عمده مشکل شهرداری‌ها را نداشتن درآمدهای پایدار برشمرد و گفت: بر همین اساس لازم است تا شهرداری‌ها به سمت درآمدهای پایدار رفته تا درآمدهای ثابت را برای توسعه خدمات شهری ایجاد کند.

وی افزود:‌ نظر ما این بوده که شهرداری‌ها در بحث معادن،‌ شن و ماسه، سنگ‌شکن و سوخت ورود کرده و در این زمینه پیشنهادات خود را ارائه کنند. البته استانداری نیز برای حمایت از شهرداری‌ها در چارچوب قانون آمادگی لازم را دارد.

استاندار خراسان‌شمالی در ادامه با بیان اینکه باید از خدمات تمام استانداران سابق این استان تکریم و تشکر شود، گفت:‌ تمام استانداران به نسبت وسع خودشان در این استان کار و تلاش کرده که باید به تمام این تلاش‌ها ارج نهاده شود.

وی با اشاره به اینکه هر وعده‌ای که استانداران گذشته استان داده باشند، برای آن حرمت قائل هستیم، تصریح کرد:‌ در این راستا تلاش کرده تا این قول‌ها به ویژه در حوزه مدیریت شهری عملی شود. همه باید در کنار هم برای توسعه و پیشرفت استان کار و تلاش کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی همچنین با اشاره به اینکه ستاد استانداری عوارض آلایندگی‌ها را به جد پیگیری خواهد کرد، گفت: عوارض آلایندگی یک منبع بسیار خوبی است از این رو این عوارض را برای جلوگیری از تضییع حق شهرداری‌ها پیگیر خواهیم بود تا این مهم از طریق کانال‌های قانونی به نتیجه برسد.

وی همچنین بر خروج پادگان‌ها از شهر تاکید کرد و افزود:‌ خروج پادگان‌ها از شهر در دستور کار قرار داشته و لذا همه مسئولان و نمایندگان کمک کنند مجموعه نظامی و پادگان‌ها از شهرها خارج شوند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس هشتم تصریح کرد:‌ این پادگان‌ها در گذشته و با شرایطی که وجود داشته، ایجاد شده و هم اکنون با توسعه شهرها در داخل محدوده خدماتی شهر قرار گرفته‌اند که طبیعتا مشکلاتی ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه خروج پادگان‌ها به نفع این مجموعه است، گفت: علاوه بر آن ساکنان شهرها نیز می‌توانند از برکات آن استفاده کنند از این رو از خروج پادگان‌ها به عنوان یک اولویت که مصوبه هیئت دولت را نیز دارد، حمایت می‌کنیم.

احمدی‌بیغش تصریح کرد:‌ البته در کنار آن حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد تا فضای مناسبی برای فعالیت‌های پادگان‌ها صورت بگیرد.

استاندار جدید خراسان‌شمالی با تاکید بر اینکه توسعه خراسان‌شمالی در گرو مشارکت و همکاری تمام مدیران استان است، گفت: از این رو دست نیاز و همکاری را به سوی شما دراز می‌کنیم.

وی اظهار کرد: ما برای خدمت آمدیم و به طور حتم برای خدمت‌رسانی بدون شما نمی‌توانیم موفق شویم، بر همین اساس تعامل و بهره‌گیری از توان همه مدیران برای توسعه استان از مهم‌ترین رویکردها است.

احمدی‌بیغش خاطرنشان کرد:‌ مطمئن هستیم که با تلاش و حمایت شما استان به جایگاه واقعی خود رسیده و امیدواریم مردم از برکات آن بهره‌مند که نهایتاً سبب سربلندی و عزت نظام جمهوری اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول