اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

نمایشگاه ضیافت در شهرهای مختلف دایر می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: در تمام شهرهای استان اردبیل در آستانه ماه مبارک رمضان نمایشگاه ضیافت برپا می‌شود تا مردم خرید راحت و آسان داشته باشند.

نمایشگاه ضیافت در شهرهای مختلف دایر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری در جلسه ستاد تنظیم بازار اردبیل اظهار داشت: قرار نیست در مرکز استان و برخی شهرها این نمایشگاه برپا شود بلکه ضرورت دارد با هدف تمرکززدایی از هسته مرکزی شهر توزیع کالاها و برپایی نمایشگاه‌ها به شکل گسترده و فراگیر باشد.

وی با اشاره به تأمین مایحتاج ضروری مردم براساس سهمیه کشوری به استان اردبیل و توزیع تدریجی آن در روزهای آینده تصریح کرد: باید از عرضه محدود و تک فروشگاهی این کالاها جلوگیری کنیم تا مردم محلات و مناطق مختلف شهر مجبور به حضور در هسته مرکزی شهر نباشند و اجناس به صورت گسترده توزیع شود.

صابری برپایی نمایشگاه‌های ضیافت در تمام شهرها را در همین راستا توصیف کرد و افزود: قیمت‌ها باید برای عموم مردم شفاف و روشن باشد تا آنها با نرخ‌های تعیین شده بتوانند کالای مورد نیاز خود را تأمین کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: لازم نیست کشتارگاه صنعتی که به تعهدات خود در سال‌های گذشته عمل نکرده و طلب خود را نیز به بانک عامل پرداخت نکرده خود مجری توزیع گوشت قرمز شود بلکه این توزیع باید به مجموعه قصابان واگذار شود تا آنها نیز بتوانند از این طریق سود کرده و شاهد فروش محصول خود باشند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هنوز ثبات قیمتی در عرضه گوشت مرغ در استان به وجود نیامده، اضافه کرد: آفت مدیریتی ما این است که احساس می‌کنیم مدیرکل یا استاندار شهر اردبیل هستیم در حالی که مسئولیت ما فراگیر است و ما باید به دورترین مناطق شهری و روستایی خدمات‌رسانی کنیم.

به گزارش فارس، استاندار اردبیل اضافه کرد: در بازدیدی که از شهرهای مختلف داشتم شاهد فروش گوشت مرغ به قیمت 6 هزار تومان بودم در حالی که مسئولان ادعا می‌کنند قیمت گوشت مرغ 4 هزار و 700 تومان است که انتظار می‌رود در این زمینه کنترل‌ها و بررسی‌های لازم انجام شود.

صابری از مسئولان امر خواست در تأمین سوخت مورد نیاز مرغداری‌ها همت کرده و در ظرف 24 ساعت آینده با شناسایی مرغداری‌ها به هر طریق و شیوه‌ای سوخت 150 تومانی آنها را تأمین کرده تا در تولید مرغ و تخم مرغ دچار مشکل نشویم.

وی ادامه داد: در این زمینه هیچ محدودیتی برای عرضه گازوئیل با 150 تومان وجود ندارد و از متولیان امر به ویژه اتحادیه مرغداران انتظار می‌رود با اطلاع‌رسانی به صاحبان مرغداری‌ها از این شرایط به وجود آمده استفاده کنند.

صابری عرضه فراوان کالا را بهترین راه کنترلی توصیف کرد و گفت: مشکلات پیش آمده در زمینه تأمین نهاده‌ها نیز باید به سرعت برطرف شده و ظرف روزهای آینده با همکاری و پشتیبانی امور دام، اتحادیه مرغداران و سازمان صنعت، معدن و تجارت سویا و کنجاله مورد نیاز بدون واسطه تأمین شده و تحویل مرغداری‌ها شود تا آنها در کمتر از 45 روز قادر باشند محصول تولیدی خود را روانه بازار کنند.

این مسئول اذعان داشت: در این زمینه نباید هیچ محدودیتی وجود داشته باشد و اگر صاحبان مرغداری با کمبود منابع و نقدینگی مواجه شوند از محل تسهیلات کشاورزی باید اعتباری به آنها اختصاص یابد تا این مشکل به سرعت برطرف شود.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول