اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه مبارک رمضان

دانشگاه آزاد کرمان میزبان طرح ضیافت است

خبرگزاری فارس: رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کرمان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در ماه مبارک رمضان میزبان طرح ضیافت است.

دانشگاه آزاد کرمان میزبان طرح ضیافت است

حجت‌الاسلام حمید انصاریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان میزبانی طرح ضیافت دانشجویی و اساتید واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر استان کرمان در سال جاری را بر عهده دارد.

وی افزود: طرح ضیافت اندیشه در 2 بخش اساتید و دانشجویی برگزار می‌شود که بخش اساتید از یکم تا دهم و بخش دانشجویی از 15 تا 28 ماه مبارک رمضان به مرحله اجرا می‌آید.

انصاریان بیان داشت: در بخش اساتید که ظرفیت 300 نفر را تعریف کرده‌ایم تا کنون 187 نفر از طریق سایت ثبت‌نام کرده‌اند و نان‌نویسی همچنان ادامه دارد.

وی گفت: در بخش اساتید با رایزنی‌هایی که با دانشگاه پیام نور کرمان انجام شده، استادان این دانشگاه نیز میهمان واحد کرمان هستند و تاکنون 10 نفر از آنها در این طرح نام‌نویسی کرده‌اند.

این مسئول ابراز داشت: در بخش دانشجویی که ویژه دانشجویان دختر دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان کرمان است تا کنون 670 نفر از طریق سایت و 100 نفر نیز به صورت حضوری ثبت‌نام کرده‌اند در حالی که ظرفیت 500 نفر را برای اسکان در خوابگاه دانشجویی پیش‌بینی کرده‌ایم.

انصاریان افزود: از این تعداد 547 نفر آنان مجرد و 114 نفر متأهل هستند و در نظر داریم دانشجویان خواهر واحدهای دانشگاه را که 353 نفر از آنان تقاضای اسکان کرده‌اند را به همراه استادان در فازهای جداگانه‌ای در خوابگاه‌های دانشجویی واحد کرمان اسکان دهیم.

وی در مورد امتیازات دانشجویان و اساتید شرکت کننده در این طرح ابراز داشت: برای تشویق اساتید و دانشجویان شرکت کننده در این طرح مقرر شد که چهار واحد درسی ویژه دانشجویان و امتیاز فرهنگی بسیار خوبی ویژه اساتید مد نظر قرار گیرد.

انصاریان هدف از اجرای این طرح را معرفت‌افزایی استادان و پاسخ به شبهات و توانمندسازی آنان برای پاسخ دادن به دانشجویان عنوان کرد.

وی گفت: برنامه‌های این طرح در دو بخش آموزشی و فوق برنامه برگزار می‌شود که بحث‌ها در بخش آموزشی آشنایی با منابع اسلامی و انقلاب اسلامی ایران، مباحث قرآنی، تفسیر و مفاهیم قرآنی و بحث‌های اخلاقی و مهارت‌های زندگی است.

انصاریان با اشاره به طرح بحث‌های تربیتی، فرهنگی و مذهبی در بخش فوق برنامه عنوان کرد: بحث‌های مطرح شده در بخش اساتید نیز شامل بخش آموزشی و فوق برنامه است.

وی گفت: در بخش آموزشی مباحث تعلیم و تربیت، اندیشه سیاسی و معرفت‌ شناسی مطرح می‌شود و در بخش فوق برنامه تاکنون برنامه‌ریزی که به انجام رسیده است تفسیر قرآن و جزء‌خوانی است.

انصاریان درباره مدرسان این طرح بیان داشت: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده، استادانی از کرمان و قم تدریس مباحث مختلف این طرح را انجام می‌دهند.

وی با تشکر از دبیر منطقه هفت دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین ریاست واحد کرمان ابراز امیدواری کرد این طرح به بهترین شکل ممکن در سطح دانشگاه برگزار شود.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول