اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مطالعات نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها:

دانشجویان در طرح ضیافت با سبک زندگی دینی آشنا شوند

خبرگزاری فارس: معاون مطالعات راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: طرح ضیافت دانشجویی باید بتواند دانشجویان را با سبک زندگی دینی آشنا ساخته و آنها را از سبک زندگی غربی دور کند.

دانشجویان در طرح ضیافت با سبک زندگی دینی آشنا شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام داوود رنجبران ظهر امروز در گردهمایی اساتید ضیافت اندیشه دانشجویی در تالار مفید دانشگاه قم اظهار داشت: در بررسی‌هایی که برای موضوعات طرح ضیافت اندیشه دانشجویی انجام شده است، سه موضوع کلان اخلاق، قرآن و سیاست برای این طرح مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه طرح ضیافت تنها یک فرصت آموزشی برای دانشجویان نیست ادامه داد: این طرح در واقع فرصتی برای نظام و انقلاب است تا دانشجویان را با مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و سیاسی آشنا کنیم.

معاون مطالعات راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: طرح ضیافت اندیشه دانشجویی فرصتی است تا دانشجویانی آگاه و دغدغه‌مند برای انقلاب اسلامی تربیت کنیم تا بتوانند در بخش‌های مختلف جامعه تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به مسائلی که در تدوین متون این طرح مورد توجه قرار گرفته است گفت: در متون این طرح سه مورد از هجمه‌های دشمن برای فلج کردن انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.

رنجبران با بیان اهمیت مسئله اخلاق در طراحی این متون ابراز داشت: یکی از مباحثی که دشمن به شدت برای آن در جامعه ما تبلیغ می‌کند، ترویج سبک زندگی غربی است.

وی ادامه داد: گرایش امروز جوانان به سوی عرفان‌های نوظهور نیز ناشی از همین رسوخ سبک زندگی غربی در میان جوانان است.

معاون مطالعات راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: باید در طرح ضیافت اندیشه، دانشجویان را با سبک زندگی دینی آشنا کرد.

وی تصریح کرد: نگاه انتقادی به سبک زندگی غربی و بیان آسیب‌های آن یکی دیگر از سرفصل‌هایی است که در موضوع درس اخلاق باید به آن توجه شود.

رنجبران گفت: در حوزه مباحث سیاسی و اجتماعی، یکی از اصلی‌ترین راهبردهای غربی‌ها برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی، حمله به نظام سیاسی اسلام و ولایت فقیه است.

وی خاطر نشان کرد: در موضوع سیاست در طرح ضیافت اندیشه دانشجویی، مقوله ولایت فقیه و جنگ نرم با نگاه ویژه‌ای دیده شده است.

معاون مطالعات راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان داشت: در بیداری اسلامی که امروز در منطقه اتفاق افتاده است همه تشنه آشنایی با نظام سیاسی اسلام هستند و این نظام سیاسی باید برای دانشجویان به یک دغدغه تبدیل شود.

وی افزود: طرح ضیافت دانشجویی باید نیم‌نگاهی هم به تحولات منطقه داشته باشد تا بتواند رسالت خود را در شرایط کنونی انجام دهد چرا که مشکلات کشورهای اسلامی در حال حاضر نبود ساختارهای اسلامی برای حاکمیت احکام الهی است.

رنجبران با اشاره به فعالیت‌های قرآنی طرح ضیافت دانشجویی اظهار کرد: یکی از راهبردهای دشمن این است که به روش‌های مختلف به مقابله با قرآن بپردازند و خنثی کردن این هجمه دشمن از وظایف طرح ضیافت دانشجویی است.

وی ادامه داد: مقابله با قرآن به صورت دشمنی ظاهری مانند آتش زدن آن و تیرباران کردن یکی از روش‌ها در این زمینه است اما راه اصلی ایجاد شبهه در آیات قرآن و یا حقانیت آن است.

معاون مطالعات راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ابراز داشت: تمام بحث‌های سه‌گانه که در این طرح مطرح می‌شود باید با رویکرد قرآنی و کمک گرفتن از معارف اهل‌بیت(ع) دنبال شود.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول