اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای همدان:

26 درصد مهارت‌‌آموختگان همدان اشتغال یافته‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به جایگاه آموزش مهارت در جامعه گفت: در حال حاضر 26 درصد از مهارت‌آموختگان همدان مشغول به کار هستند.

26 درصد مهارت‌‌آموختگان همدان اشتغال یافته‌اند

سید مهدی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه 26 درصد از مهارت‌آموختگان در استان مشغول به کار شده‌اند، اظهار داشت: کارآموزان مراکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای که در آزمون پایان دوره قبول و موفق به کسب گواهینامه مهارت شده‌اند توسط واحدهای مشاوره و هدایت شغلی مراکز رهگیری می‌شوند.

وی ادامه داد: طبق رهگیری اشتغال انجام گرفته از این میزان اشتغالزایی نزدیک به 65 درصد از مهارت‌آموختگان مرتبط با دوره آموزشی گذرانیده در مراکز فنی و حرفه‌ای اشتغال یافته‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان در خصوص عدم اشتغال برخی مهارت‌آموختگان اظهار داشت: طبق رهگیری‌های انجام گرفته 41 درصد از مهارت‌آموختگان دانش‌آموز، دانشجو، سرباز بوده و یا تمایل به کار نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: با آمارهای به دست آمده از رهگیری اشتغال مهارت‌آموختگان، حرفه‌هایی که اشتغالزایی ندارند حذف شده و حرفه‌هایی که متناسب با نیاز کار باشند جایگزین خواهند شد.

باقری در ادامه سخنانش به عملکرد این اداره در سه ماهه نخست سال جاری پرداخت و اظهار داشت: در این مدت بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفرساعت در استان همدان آموزش مهارتی ارائه شده است.

وی گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دو بخش دولتی و غیر دولتی ارائه می‌شود که حدود یک میلیون و 500 هزار نفرساعت از آموزش‌های سه ماه امسال دولتی و به صورت رایگان بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به بیش از 6 هزار و 200 نفر دوره آموزش رایگان در استان افزود: آموزش‌های دولتی در مراکز ثابت و شعب زیرمجموعه، صنایع و بنگاه‌ها، مراکز جوار دانشگاه، پادگان‌ها، زندان‌ها و نیز ویژه شاغلین در صنایع و همچنین در مناطق روستایی به علاقه‌مندان آموزش داده شده است.

وی تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری 207 حرفه آموزشی متنوع بر اساس استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در استان همدان در بخش دولتی ارائه شده است.

باقری خاطرنشان کرد: عملکرد آموزشی این اداره کل در این مدت بیش از تعهد در نظر گرفته شده بوده و امیدواریم در سه ماهه دوم نیز مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام شده آموزش‌های مهارتی در سراسر استان به نحو مطلوب به متقاضیان ارائه شود.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول