اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل قرآن وزارت آموزش و پرورش:

10 هزار مدرسه قرآنی در کشور راه‏اندازی شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش از راه‏اندازی 10 هزار مدرسه قرآنی در سراسر کشور خبر داد.

10 هزار مدرسه قرآنی در کشور راه‏اندازی شد

محمد بنیادی در حاشیه حضور در جمع فعالان قرآنی شهرستان دماوند در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: تا دو سال پیش، تنها 650 دارالقرآن در کشور فعال بود.

وی ادامه داد: اما با حرکتی جهادگونه در دو سال اخیر، این میزان به 10 هزار مدرسه قرآنی در همه نقاط کشور رسیده است.

بنیادی اضافه کرد: اعتبارات اختصاصی به این بخش نیز با تغییری اساسی مواجه و میلیاردها ریال بودجه به توسعه امور قرآنی اختصاص یافت.

مدیرکل دفتر قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش، گویشی غیر قرآن در هر نشستی را خسران خواند.

وی تصریح کرد: قرآن کریم و عمل به آن باید در رگ و ریشه همه ابعاد زندگی مردمان ایران اسلامی جلوه‏گر شود.

بنیادی با اشاره به آیه 30 سوره شریفه "رعد" خاطرنشان کرد: اگر قصدی برای بیان عظمت قرآن داشته باشیم این آیه شریفه به ما کمک می‏کند.

مدیرکل دفتر قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ما در هزاره سوم و در زمانه انفجار اطلاعات به سر می‏بریم و امروز فردی که با توجه و خلوص، این آیه را قرائت کند، بی‏شک از طریق مهندسی قرآنی می‏تواند پاسخگوی بسیاری از سئوالات در هزاره‏های آینده نیز باشد.

بنیادی با اشاره به روایتی قرآنی به مصادیق توانایی‏های آیه 30 سوره رعد پرداخت و گفت: زمانیکه حضرت موسی (ع) قصد گرفتن میثاق از قوم یهود را داشت کوه تور را بر آسمان شهر این قوم به اذن پروردگار قرار داد.

مدیرکل دفتر قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: خداوند در این آیه شریفه می‏فرماید که "طور، یک کوه است و مادر کوه زمین است؛ ما می‏توانیم زمین را قطعه قطعه کنیم".

وی اضافه کرد: نبی مکرم اسلام (ص) نیز در دوره‏ای که از ایشان ادله طلب شد، ماه را با یک نگاه به دو نیم کردند و این نیز مصداقی دیگر از این آیه شریفه است.

انتهای پیام/غ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول