اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال تحصیلی آتی

5هزار مربی قرآن وارد نظام آموزشی کشور می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: پنج هزار مربی، حافظ و مدرس ویژه قرآن به سیستم آموزش و پرورش وارد می‌شوند درصد بالایی از این افراد از حافظان و قاریان قرآن به شمار می‌روند که این افراد از ابتدای سال تحصیلی آتی وارد نظام آموزشی کشور می‌شوند.

5هزار مربی قرآن وارد نظام آموزشی کشور می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد جواد پیشوایی ظهر امروز در آئین اختتامیه سی‌امین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان سراسر کشور اظهار کرد: مسابقات قرآنی در دو بخش مجزا در سطح وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این  مسابقات در بخش فنی و محتوایی نحوه عملکرد داوران را رصد می‌کند، اضافه کرد: داوران و کمیته برگزاری سی‌امین دوره مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه دانش‌آموزان سراسر کشور در استان اصفهان به صورت قانون‌مند نسبت به اجرای این برنامه اقدام کرده‌اند.

رئیس اداره قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بر اساس نظر‌سنجی صورت گرفته از شرکت‌کنندگان، کیفیت این دوره از مسابقات در اصفهان نسبت به دوره‌های گذشته افزایش یافته و آموزش و پرورش در راستای برگزاری مسابقات قرآنی در میان دانش‌آموزان یک گام به جلو حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه سطح مهارت دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این مسابقات در اجرا افزایش یافته است، ادامه داد: بخش دوم این مسابقات به مسائل فوق برنامه، بازدید‌ها و امور فرهنگی اختصاص دارد و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی با سلیقه فرهنگی خود به برگزاری این مسابقات پرداخته است.

پیشوایی تاکید کرد: پنج هزار مربی، حافظ و مدرس ویژه قرآن به سیستم آموزش و پرورش وارد می‌شوند درصد بالایی از این افراد از حافظان و قاریان قرآن به شمار می‌روند که این افراد از ابتدای سال تحصیلی آتی وارد نظام آموزشی کشور می‌شوند.

وی به برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در راستای رشد و ارتقای فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و افزود: افزایش و کادر‌سازی مدرسان و حافظان قرآنی از رویکرد‌های آموزش و پرورش محسوب می‌شود و برنامه‌های ضمن خدمت قرآنی نیز هر ساله برای بیش از 70 هزار از مربیان پرورشی موجود در سطح کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول