اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر کشور خبر داد

تهیه طرح جامع مهندسی فرهنگی کشور

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی از تهیه طرح جامع مهندسی فرهنگی در کشور خبر داد.

تهیه طرح جامع مهندسی فرهنگی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا افشار پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی گیلان با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت شهدای حجاب در مسجد گوهرشاد مشهد اظهار کرد: رویکرد دولت اولویت دادن به نقش استانداران و مدیران استانی در بحث‌های فرهنگی و اجتماعی است.

وی بر هماهنگی بیشتر دستگاه‌های مختلف در امور فرهنگی و اجتماعی در استان‌ها تاکید کرد و افزود: نگاه به مسائل فرهنگی و اجتماعی باید جامع باشد و تمام نیروها در این زمینه بسیج شوند.

افشار از تهیه طرح جامع مهندسی فرهنگی در کشور خبر داد و تصریح کرد: قرارگاه فرهنگی و مدیریت جامع فرهنگی با نهادینه شدن طرح جامع مهندسی فرهنگی در کشور ایجاد می‌شود.

قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه مدیریت جامع فرهنگی در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها انجام می‌شود، ابراز کرد: انسجام سازمان یافته و رابطه تشکیلاتی بین دستگاه‌ها از اهداف تهیه طرح جامع مهندسی فرهنگی در کشور است.

وی اظهار امیدواری کرد که طرح جامع مهندسی فرهنگی کشور به نتایج خوبی برسد و گفت: طرح مذکور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی است.

افشار در ادامه به طرح تحول اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد: استفاده از دیدگاه‌ها و نقطه نظرهای بالادستی و برنامه‌های تمام دستگاه‌ها در طرح تحول اجتماعی مطرح بوده و سند جامع در مباحث اجتماعی و فرهنگی است.

قائم مقام وزیر کشور با تاکید براینکه طرح تحول اجتماعی تنها مربوط به وزارت کشور نیست، بیان کرد: وزارت کشور دبیری شورای اجتماعی کشور را به عهده دارد و تمام وزرای فرهنگی و روسای دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی، ناجا و بسیج عضو این شورا هستند و در آن تجمیع شدند.

وی طرح تحول اجتماعی را دارای مبانی قانونی دانست و خاطرنشان کرد: طرح تحول اجتماعی پشتوانه قانونی داشته و هر کدام از طرح‌ها که مربوط به یک دستگاه است و مصوبه مجلس را دارد، در این طرح تجمیع شده است.

افشار حوزه اجتماعی و فرهنگی را نیازمند حرکت جامع و هماهنگ خواند و گفت: تجمیع نیروها و مشارکت مردم در مسائل فرهنگی و اجتماعی دو عامل اجرای طرح تحول اجتماعی است.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به ارتقای شاخص‌های فرهنگی در دو سال گذشته، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی در کنار همدیگر قرار دارند و تلاش شده از اقدام‌های جزیره‌ای پرهیز شود.

وی بر هماهنگی بین شورای فرهنگ عمومی و کارگروه فرهنگی و اجتماعی در استان‌ها تاکید کرد و افزود: نقش دین در حوزه فرهنگی در اولویت است.

افشار با بیان اینکه حوزه دین متولی خود را دارد، تصریح کرد: از متولیان امور دینی حمایت می‌کنیم.

قائم مقام وزیر کشور نقش دین در کاهش آسیب‌های اجتماعی را تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: میزان وقوع جرایم در ماه مبارک رمضان کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن، ابراز کرد: در حوزه فرهنگی جنگ است و دشمن با بودجه‌های پیدا و ناپیدا حمله‌های خود را به کشور اعمال می‌کند.

افشار حرکت‌های تجمیع شده و هماهنگ را دارای اثر مضاعف خواند و بیان کرد: مسائل فرهنگی و اجتماعی در استان‌ها باید به صورت ملی دیده شود.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول