اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی:

اعزام گروه‌های فرهنگی به خارج از کشور هدفمند شود

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به تأثیر اعزام گروه‌های فرهنگی هنری به خارج از کشور گفت: این اعزام‌ها باید با هماهنگی بیشتر و هدفمند انجام شود.

اعزام گروه‌های فرهنگی به خارج از کشور هدفمند شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی حبیبی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی امور فرهنگی خارج از کشور خراسان جنوبی از راه‌اندازی این شورا در سال گذشته در استان خبر داد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته قرار بود از محل شاخص‌های فرهنگی در مجلس چهار درصد به برنامه‌های فرهنگی خارج از کشور اختصاص پیدا کند که این مسئله از قانون بودجه حذف شد.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی از اعزام گروه‌های هنری فرهنگی همزمان با هفته فرهنگی روسیه به این کشور در سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین در سال گذشته فعالان قرآنی استان به شهر هرات افغانستان اعزام شدند.

حبیبی از اعزام گروه‌های فرهنگی هنری در سال گذشته به تایلند، ازبکستان و عتبات عالیات خبر داد و افزود: برای اعزام بیشتر گروه‌ها دستگاه‌های اجرایی مختلف می‌توانند همکاری لازم را داشته باشند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه از برگزاری پنج جلسه شورای هماهنگی امور فرهنگی خارج از کشور خراسان جنوبی در سال گذشته خبر داد.

محمدابراهیم افشاری افزود: در سال گذشته شاهد اعزام دو گروه فرهنگی هنری به کشورهای افغانستان و روسیه بودیم که تأثیرات زیادی نیز در برداشته است.

وی افزود: در برنامه‌های پیش‌بینی شده باید نهایت استفاده از هزینه‌های امور فرهنگی انجام شود و این نیاز به برنامه‌ریزی و هماهنگی در این شورا دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم برخی از کشورها هیچ شناختی از ایران ندارند و تفکرات مردم آنها متأثر از تبلیغات مسموم غرب است لذا اعزام گروه‌های فرهنگی هنری به این کشورها می‌تواند زمینه آشنایی بیشتر مردم این کشورها را با فرهنگ غنی کشور ایران فراهم کند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول