اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد در مشهد:

وضعیت روستاها به لحاظ فرهنگی با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد گفت: روستاها به نسبت قبل از انقلاب در ابعاد مختلف، از جمله فرهنگی رشد زیادی داشته‌اند و وضعیت آنها یا قبل از انقلاب قابل قیاس نیست.

وضعیت روستاها به لحاظ فرهنگی با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمدحسینی عصر امروز در نخستین کنگره فرهنگی هنری روستا در تالار ابن‌هیثم مشهد اظهار کرد: بنده بعد از انقلاب در جهاد سازندگی و در بخش فرهنگی به روستاها خدمت می‌کردم و تصویر روستاهای آن زمان را کاملا را به یاد دارم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: با وجود تمام محرومیت‌هایی که آن زمان وجود داشت، تلاش می‌کردیم تا امور فرهنگی را به بهترین نحو انجام دهیم.

حسینی گفت: در حال حاضر به همت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فعال در روستاها، چهره فرهنگی روستاها کاملا تغییر پیدا کرده و باید اذعان کرد که روستاها نسبت به قبل از انقلاب و اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، پیشرفت چشمگیری داشته‌اند.

وی با تقدیر از استاندار خراسان رضوی در رسیدگی به وضعیت روستاهای این استان بیان کرد: الحمدالله آقای صلاحی، علاوه بر اینکه یک شخصیت برجسته اجرایی هستند، در امور فرهنگی نیز بسیار کارشناسانه عمل می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به لزوم تمرکززدایی و محرومیت‌زدایی از روستاها تصریح کرد: بسیاری از چهره‌های برجسته هنری و فرهنگی، منشأ روستایی دارند و تاریخ نیز در این زمینه گواهی می‌دهد و باید بیشتر از حال حاضر به امور روستاها رسیدگی شود.

حسینی افزود: قبل از انقلاب اسلامی نیز، روستائیان در بطن تمام حرکات سیاسی و اجتماعی حضور داشتند و اساسا بدون حضور روستائیان، هیچ حرکتی با موفقیت به سرانجام نمی‌رسید و برهمین اساس حکومت وقت، تلاش می‌کرد تا مانع از شکل‌گیری نهضت روستایی‌ها بشود.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس نیز، روستایی‌ها فرزندان خود را ترغیب به حضور در صف مقدم جبهه می‌کردند و تاریخ امروز ایران، شاهد درخشش شهدای روستایی است.

حسینی با اشاره به لزوم توجه به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مانند یک وزارت ارشاد کوچک در دل روستاها هستند و باید برای گسترش فعالیت آنها در روستاها برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: باید برای راه‌اندازی کتابخانه‌های مجهز در این کانون‌ها پیش‌بینی‌های لازم انجام شود و همچنین برای روزآمد شدن این کانون‌ها، باید آنها را با رسانه‌ها و ابزارهای دیجیتال نیز بیشتر آشنا کنیم.

حسینی عنوان کرد: کار فرهنگی در روستاها از اولویت برخوردار است، زیرا در برخی از موارد شاهد آن هستیم که ماهواره‌های دشمن به دل روستاها نفوذ کرده و باید از ابزار دشمن برای مقابله با خودش استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در دهمین جشنواره امام رضا(ع) که سال جاری برگزار خواهد شد، بخش روستایی را نیز راه‌اندازی کرده‌ایم و امیدواریم شاهد حضور پررنگ روستائیان در این جشنواره باشیم.

در این مراسم از سایت فرهنگ روستا با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار خراسان رضوی، رونمایی شد.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول