اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

بازخوانی مهندسی فرهنگی ضرورت جامعه است

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان گفت: مدیران دستگاه‌های فرهنگی در بازخوانی مهندسی فرهنگی که ضرورت جامعه است وظیفه‌ای سنگین به عهده دارند.

بازخوانی مهندسی فرهنگی ضرورت جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد گیلان، حفظ نظام و تلاش در راستای آن را رسالتی عظیم دانست و اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا با انجام کارهای فرهنگی این رسالت عظیم را به سر منزل مقصود برسانیم.

وی، مباحث فرهنگی در جامعه اسلامی را بسیار مهم خواند و افزود: زیربنای انقلاب اسلامی بر حرکت فرهنگی بود و اساس قیام خرداد 42 و پایه‌گذاری نهضت اسلامی بر انقلاب فرهنگی بود و تا زمانی که نتوانیم به اهداف فرهنگی برسیم در دیگر مباحث دچار ضعف می‌شویم.

مقام عالی دولت در گیلان، با اشاره به عوامل تاثیرگذار در بعد فرهنگی، تصریح کرد: فرهنگ یک رسالت خاص است که شامل حال مردم می‌شود و مسئولیتی فراگیر و اساسی برای خادمان و مسئولان است.

وی، با اشاره به اینکه 54 نهاد و سازمان گیلان در بعد فرهنگی و مدیریت جامع فرهنگی فعالیت می‌کنند، گفت: مردم از ما جهاد فرهنگی می‌خواهند و غفلت در این راستا جایز نیست.

سعادتی، ایران را دارای ارزش‌های زیادی دانست و ابراز کرد: روند توسعه و پیشرفت در کشور به قدری بالاست که می‌توانیم بالاتر از دیگر کشورها قرار گیریم.

وی، ایران را کشوری الهی با مردمانی که دارای قلب‌های تسخیر شده خدایی هستند، یاد کرد و افزود: قلب‌ها متحول شده و در تسخیر خداوند قرار گرفته و روند توسعه کشور در حال افزایش است.

استاندار گیلان، سرمایه‌گذاری خارجی بیش از 4 میلیارد و  300 میلیون دلاری را یکی از روندهای توسعه و پیشرفت کشور نامید و خاطرنشان کرد: گیلان نیز در این زمینه رتبه دوم کشور را دارد.

وی، توجه به بعد فرهنگی و نیروی انسانی در کنار توسعه را بسیار مهم دانست و اذعان کرد: رشد و توسعه عمران و برطرف شدن زیرساخت‌ها و آبرسانی، گازرسانی و... همه در جای خود بسیار مهم و ارزشمند است اما در کنار این توسعه باید به مسایل فرهنگی بسیار توجه شود.

سعادتی اضافه کرد: اگر انسان‌هایی در مسیر دین، ارزش‌ها و خط سرخ شهادت را نداشته باشیم توسعه و عمران فایده‌ای پیدا نمی‌کنند و همانگونه که فلسفه قیام انقلاب بر پایه فرهنگی بود باید به این مقوله بیش از گذشته توجه شود.

وی، با اشاره به اینکه ایران امروز الگوی ملت‌های دنیا شده است، خاطرنشان کرد: باید این را باور کنیم که خروجی کارهای ما انسان‌های بزرگ باشد.

استاندار گیلان، به تحریم علیه ایران اشاره کرد و یادآور شد: کشورمان همواره در تحریم بود و این تحریم‌ها ما را به خودکفایی رساند و اکنون در مقابل جنگ نرم قرار داریم که باید با توسل به اهل بیت (ع) و داشتن برنامه‌های فرهنگی و ایجاد تحول فرهنگی در مدیران و جامعه، مغلوب نشویم.

وی، وظیفه مدیران دستگاه‌های فرهنگی به ویژه فرهنگ و ارشاد را سخت و سنگین خواند و بیان کرد: در بازخوانی اجرای مهندسی فرهنگی وظیفه سنگینی به عهده داریم.

سعادتی، گیلان را جزو استان‌های با فرهنگ خاص نامید و تصریح کرد: باید در تمام حوزه‌های فرهنگی استان توجه ویژه شود و از وجود عالمان فرهیخته و صاحب فکر و اندیشه مانند آیت‌الله قربانی در استان استفاده شود.

وی، داشتن برنامه‌های فرهنگی و پاسخگویی به شبهات را مهم دانست و خاطرنشان کرد: گیلان از وجود انسان‌ها و نیروهای فرهنگی در این زمینه بهره می‌برد که باید از این توان استفاده کرد.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول