اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی هنری اداره ارشاد قم:

مجتمع فرهنگی دیجیتال منطقه‌ای قم منشأ خدمات ارزشمندی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم آینده مجتمع فرهنگی دیجیتال منطقه‌ای قم را روشن ارزیابی کرد و گفت: این مجتمع یکی از مراکز منطقه‌ای بسیار کارآمد و منشأ خدمات ارزشمندی در استان قم خواهد بود.

مجتمع فرهنگی دیجیتال منطقه‌ای قم منشأ خدمات ارزشمندی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سید رسول موسوی‌نژادیان اظهار کرد: موضوع راه‌اندازی مراکز فرهنگی دیجیتال در استان‌ها حدود دو سال پیش از سوی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد و راه‌اندازی این مراکز در استان‌ها آغاز شده است. استان قم نیز با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در این زمینه دارد از استان‌های پیشتاز در راه‌اندازی این مراکز بوده است.

وی با اشاره به توافق صورت گرفته بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر راه‌اندازی 15 مرکز دیجیتال در قم بیان کرد: در ابتدا این اداره کل نسبت به راه‌اندازی مرکز دیجیتال اقدام کرد که در مجتمع فرهنگی هنری شهید کلهری این مرکز تجهیز و راه‌اندازی شد و بعد از آن نیز چند مجتمع شهری و خانه دیجیتال در قالب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در نقاط مختلف شهر تجهیز و راه‌اندازی شدند.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: یکی از دغدغه‌هایی که این اداره کل داشت این بود که با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان قم مجتمع منطقه‌ای با جامعیت و امکانات بیشتر راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: مرکز رشد دانشگاه قم اقدامات اولیه را برای آماده سازی مکان مجتمع انجام داد که مورد تایید مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت و با توجه به جلساتی که به صورت مشترک بین مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، استانداری قم با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم و مرکز رشد دانشگاه قم برگزار شد، بر تجهیز مکان در نظر گرفته شده و بر حمایت حداکثری از این مجتمع تاکید شد و حتی توافق شد با توجه به ظرفیت‌های موجود در قم، برخی دستگاه‌ها که شاید امکان تحویل آن‌ها به مراکز دیگر نباشد به این مجتمع اختصاص یابد.

موسوی‌نژادیان بیان داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در خصوص سرمایه گذاری در مجتمع‌های دیجیتال، با توجه به اهمیت موضوع سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه تولید، خدمات و پژوهش انجام داده است.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای سرمایه‌گذاری مشترک در امر تولید بازی‌های یارانه‌ای صورت گرفته است که در این زمینه از سال‌ها قبل با سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی فعالیت‌ها را شروع کرده‌ایم و این مهم را در مجتمع فرهنگی دیجیتال منظقه‌ای نیز ادامه خواهیم داد که با توجه به مشاهده پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مرکز رشد و نیروی متخصص آن چه از نظر اجرایی و چه علمی می‌تواند منجر به تولید محصولات فاخری در زمینه بازی‌های رایانه‌ای، انیمیشن و نرم افزارهای اسلامی شود.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در حوزه انیمیشن در استان قم گفت: توافقاتی را برای تولید انیمیشن در سطح استان قم داشته‌ایم و اکنون نیز با صداوسیما برای مشارکت در تولید انیمیشن توافق صورت گرفته که امید است منجر به تولید محصولاتی متناسب با فرهنگ ملی و استانی شود.

وی اظهار کرد: نگاه ما به تولید محصولات فرهنگی از جمله بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن یک نگاه استانی و حتی ملی نیست بلکه باید کیفیت محصولات تولیدی ما به سمتی برود که این محصولات را به خارج از کشور صادر کنیم که بتواند بیانگر فرهنگ غنی اسلامی و شیعی باشد و همچنین مراکز ما را کمک کند تا به سمت تولیدات فاخرتر و سرمایه‌گذاری بیشتر برود.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول