اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

انجمن‌های فرهنگی و هنری باید از همدیگر حمایت کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: حمایت انجمن‌های فرهنگی و هنری از یکدیگر موجب توسعه و پیشرفت فرهنگ هر منطقه می‌شود.

انجمن‌های فرهنگی و هنری باید از همدیگر حمایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از دلفان، حجت الاسلام علی اسماعیلیان صبح امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات هنرمندان، انجمن‌ها و اهالی مطبوعات دلفان با اشاره به اینکه تمام تلاش یک هنرمند در حیطه فعالیت خود خلاصه نشود، گفت: کمک کردن کلیه انجمن‌ها در زمینه‌های فکری می‌تواند نقش مهمی را در پیشبرد اهداف عالی فرهنگی داشته باشد.

وی افزود: باید مسئولان انجمن‌های فرهنگی و هنری هر شهرستان وضعیت فرهنگی منطقه خود را به خوبی رصد کنند تا بتوانند برای رفع معضلات و مشکلات آن در قالب طنز، نمایش، نویسندگی و ... آن را بیان کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان همچنین با اشاره به نقش انجمن‌ها و مطبوعات در معرفی بزرگان منطقه افزود: این‌ها به طور تخصصی در حوزه کار خود می‌توانند نسبت به جریان‌سازی و چهره‌سازی شخصیت‌های برتر شهرستان نقش مهمی را ایفا کنند و نسبت به معرفی چهره‌ها و شخصیت‌های شهرستان بپردازند.

حجت‌الاسلام اسماعیلیان با تاکید بر اینکه شهرستان دلفان زادگاه بسیاری از بزرگان و عالمان دینی در گذشته بوده است، اظهار داشت: در گذشته نسبت به معرفی این بزرگان کوتاهی شده است که امیدواریم نویسندگان، هنرمندان و اهالی مطبوعات نسبت به معرفی منطقه و بزرگان آن اقدام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه انجمن‌های فرهنگی و هنری بازوی اجرایی فرهنگ و ارشاد اسلامی در هر شهرستان هستند، تصریح کرد: فعالیت‌های این عزیزان نباید تنها محدود به برگزاری همایش‌ها، جلسات و برنامه‌های جزئی بوده و با اخلاق‌محوری، مثبت‌اندیشی، فکر و اندیشه در فضای جامعه حرکت کنند و ما نیز به عنوان خادمان اصحاب فرهنگ و هنر حمایت خود را در زمینه‌های مختلف از آنان انجام می‌دهیم.

وی گفت: یکی از اولویت‌های کاری ما در شهرستان دلفان تجهیز امکانات فرهنگی هنری، خصوصاً تجهیز و تکمیل مجتمع فرهنگی هنری انتظار این شهرستان است که در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد تا هنرمندان بتوانند در بستری مناسب به فعالیت خود ادامه دهند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری همایش منطقه‌ای مور در دلفان افزود: خوشبختانه دبیرخانه دائمی این جشنواره در شهرستان دلفان بوده و این خود فرصت خوبی برای معرفی فرهنگی غنی این منطقه به دیگر استان‌های کشور است.

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلفان نیز در این نشست با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین نیازهای شهرستان دلفان تکمیل و تجهیز مجتمع فرهنگی هنری است، گفت: امیدواریم با توجه به محروم بودن منطقه و وجود استعدادهای فراوان در زمینه‌های فرهنگی و هنری در این شهرستان مسئولان استان نسبت به تخصیص اعتبار مورد نیاز برای این طرح اقدام کنند.

یوسف نوری‌زاده با اشاره به اینکه هم اکنون هشت انجمن فعال در این شهرستان فعالیت دارند، اظهار داشت: با وجود تمام کمی‌ها و کاستی‌ها بسیاری از انجمن‌های این شهرستان موفق به کسب مقام‌های ارزشمندی در جشنواره‌های مختلف شده‌اند که امیدواریم خواسته‌های آنان محقق شود، تا درآینده شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش فرهنگ و هنر این شهرستان باشیم.

در ادامه این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از روند ساخت سالن آمفی‌تئاتر و واحدهای مختلف مجتمع فرهنگی و هنری، انجمن‌های فرهنگی هنری، کانون‌های فرهنگی و موسسات قرآنی دلفان بازدید کرد.

انتهای پیام/ل۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول