اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تجلیل از اسوه‏‌های ایثار

همایش بزرگ "زنان ایثارگر" در دامغان برگزار می‎شود

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان از برگزاری همایش بزرگ "زنان ایثارگر " در دامغان در هفته دفاع مقدس خبر داد.

همایش بزرگ "زنان ایثارگر" در دامغان برگزار می‎شود

خدیجه راشدی امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در دامغان بیان کرد: با مطالعه تاریخ متوجه می‌شویم که حماسه‏‌هایی که زنان از صدر اسلام تا کنون خالق آن بوده‏‌اند، قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: همچنان که امام حسین(ع) نیز در پرشکوه‎ترین حماسه تاریخ بانوان را شرکت داد و سهم و نقش بزرگی را به آنها سپرد.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان گفت: زنان اهل بیت، خصوصاً حضرت زینب(س) با سخنرانی‏‌ها و افشاگری‏‌های خود خون برادران و همسران خویش را پاس داشتند و اجازه ندادند حکومت حیله‏‌گر اموی به اهداف پلید و شیطانی خود برسند.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان اضافه کرد: اگر امروز حماسه عاشورا جاودانه شده و اسلام عزیز را بیمه کرده، مرهون زحمات و دلاوری‏‌های حضرت زینب(س) و دیگر بانوان کاروان کربلاست.

راشدی تصریح کرد: در عصر ما نیز تلاش و ایثارگری زن مسلمان ایرانی در انقلاب اسلامی قابل تقدیر است و حکایت پایداری نسلی شجاع، متعهد و دلسوز که در جنگ تحمیلی در مقابله با دشمنی کاملا مسلح با حامیان بین‎المللی، در سربرگ تاریخ اسلام به روشنی می‌درخشد.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: زنان مسلمان نیز با الگو از آن بزرگواران و تربیت قرآنی خویش پا به پای مردان در مبارزه و انقلاب، جنگ و مقاومت و سازندگی حضور فعال داشتند و با شکوه‏‌ترین انقلاب را پس از صدر اسلام به یادگار گذاشتند.

راشدی تصریح کرد: چنانچه معمار بزرگ انقلاب نیز می‏‌فرماید که در این انقلاب اسلامی نقش زنان از نقش مردان برتر بود، شما بانوان هم خودتان فعالیت کردید و هم مردها را به فعالیت می‌کشاندید؛ بنابراین افتخاری که شما ایجاد کردید قابل تقدیر فراوان است.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان دامغان افزود: پاسداشت ارزش‌های الهی و معنوی و بسط و گسترش و تعمیق عمل بانوان ایثارگر و ظرفیت‏‌سازی از توان زنان ایثارگر از اهداف برگزاری این همایش است.

وی ایجاد زمینه ارتباط با دختران و همسران و مادران شهید را از مهم‏‌ترین اهداف این همایش ذکر کرد و گفت: ما با جمع‌آوری و ثبت خاطرات این عزیزان می‏‌توانیم این ارزش‌ها را برای نسل‌های آینده نگهداری کنیم.

راشدی اضافه کرد: خاطرات برگزیده در کتابی به چاپ خواهد رسید و در هفته دفاع مقدس از بزرگواران و همچنین همسران و فرزندان شهدا که دارای رتبه‏‌های علمی، فرهنگی و مذهبی در سطح استان و کشور هستند، تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول