اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ممدوحی:

حفظ کرامت بهترین آزادی برای زن است / زنان غربی بدبخت‌ترین قشرند

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه زن بدبخت‌ترین قشر در غرب است زیرا کرامت خود را از دست داده است گفت: بدون تردید آزادی زن به نمایش خود در خیابان و فحشا نیست، بلکه آزادی زن در جایی است که کرامت زن حفظ شود.

حفظ کرامت بهترین آزادی برای زن است / زنان غربی بدبخت‌ترین قشرند

آیت‌الله حسن ممدوحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: حجاب یک کرامت الهی بوده که زن را از دید و نگاه خائن محفوظ می‌دارد.

وی با بیان اینکه بین یک زن و مرد نامحرم هیچ رابطه‌ای وجود ندارد گفت: شارع اجازه نظر و لذت بردن از زن را به کسی می‌دهد که نسبت به زن تعهد و مسئولیت دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: خدای متعال برای حفظ زن از چشم‌های بدون تعهد دستور پوشش را برای وی صادر کرده تا مورد سوءاستفاده قرار نگیرید.

وی عنوان داشت: اگر زن با حجاب کامل وارد خیابان و معابر نشود مورد تهدید قرار می‌گیرد، بنابراین ملزم به حفظ حجاب است.

ممدوحی با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف برای بانوان گفت: نه تنها حجاب دست و پا گیر نیست، بلکه مسبب فعالیت گسترده‌تر زن است.

وی با بیان اینکه انصافا وضعیت حجاب و عفاف در کشور خوب نیست گفت: اگر لکه ننگ به دامن زن بنشیند برای همیشه این نقطه منفی باقی مانده و شخصیت او به خاطر آن سرکوب می‌شود، بنابراین برگزاری میزگردها و همایش برای آگاه‌سازی زنان در این زمینه ضروری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان داشت: بر اساس نظر کارشناسان جامعه‌شناسی در هیچ دورانی زن در غرب به بدبختی امروز نبوده است.

ممدوحی با بیان اینکه صدا و سیما بیش از دیگر نهادها در زمینه عفاف و حجاب مسئولیت دارد گفت: روحانیت نسبت به همه اقشار و گروه‌ها بهتر به وظیفه خود در زمینه عفاف و حجاب عمل کرده و در منبرها، نوشته‌ها و سخنرانی‌ها تذکرات خود را داده، ولی تذکر تنها کافی نیست بلکه نیاز به کمک دارد.

وی خاطر نشان کرد: بدون تردید آزادی زن به نمایش خود در خیابان و فحشا نیست، بلکه آزادی زن در جایی است که کرامت زن حفظ شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان داشت: در گذشته به دلیل حفظ حجاب آمار طلاق تا این اندازه افزایش نداشت، ولی اکنون بی‌حجابی و بی‌عفتی در جامعه نفوذ کرده و ماهواره‌ها در این زمینه کمک می‌کند و رادیو و تلویزیون متاسفانه در برخی از فیلم‌هایش به این مسئله می‌پردازد و زن را به تباهی می‌کشاند.

وی با بیان اینکه اگر هر حکم اسلام به خطر بیفتد نسل در خطر است گفت: حکم اسلام، حکم سازنده و خالق بشر است که باید برای سعادت و موفقیت به آن عمل کنیم.

وی یادآور شد: اکنون زن بدبخت‌ترین قشر در غرب است زیرا کرامت خود را از دست داده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول