اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان تاکید کرد

اثبات قابلیت‌های زنان هرمزگانی با حضور در اجلاس بین‌المللی زنان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: حضور بانوان هرمزگانی در اجلاس بین‌المللی زنان و بیداری اسلامی، اثبات قابلیت‌ها و توانمندی زنان این خطه است.

اثبات قابلیت‌های زنان هرمزگانی با حضور در اجلاس بین‌المللی زنان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پری صیادی پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح غرفه استان هرمزگان در این نمایشگاه جهانی اظهار داشت: زنان نقش بسیار مهمی در جنبش‌ها و نهضت‌ها و انقلاب‌ها داشته‌اند که نقش زنان برخاسته از عمق تاثیرگذاری زنان در تمام عرصه‌های زندگی است.

وی بیان داشت: برای نمونه می‌توان از نقش تاثیرگذار حضرت زینب (س) در قیام عاشورا نام برد که یکی از نمونه‌های درخشانی است که اهمیت جایگاه زنان را در تاریخ اسلام به تصویر می‌کشد.

مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان ادامه داد: نقش بسیار مهم و تاثیرگذار زنان ایرانی در پیروزی انقلاب اسلامی غیر قابل انکار و ستودنی است و این نقش را نه تنها در مورد مبارزه‌های آنان، بلکه در تربیت و تشویق نیروهای مبارز و انقلابی نیز به خوبی نمایان است.

صیادی اضافه کرد: اسلام و انقلاب اسلامی یک تعریف متفاوت و انسانی از زن ارائه می‌دهد که امروزه می‌بینیم الگوهای موفق زنان انقلاب اسلامی قابلیت ویژه زنان را به عینیت رسانده است که زنان کشورهای عربی با الگوپذیری از زنان مسلمان ایران در انقلاب‌های منطقه فعالیت‌های چشم‌گیری انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه حضور زنان در جنبش‌های منطقه الگو گرفته از زنان نظام اسلامی ایران است، اضافه کرد: اجلاس بین‌المللی زنان و بیداری اسلامی با حضور سفرا و نمایندگان 80 کشور جهان 20 تا 21 تیرماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود که در حاشیه این اجلاس نمایشگاهی برای معرفی توانمندی‌های زنان در بخش‌های مختلف کشور ارائه می‌شود.

صیادی گفت: علاوه بر حضور وزارتخانه‌ها در این نمایشگاه، تنها دو استان هرمزگان و همدان برای برپایی غرفه و عرضه دستاوردهای حوزه زنان دعوت شده‌اند که سعی داریم توانمندی‌های زنان استان را به نحو مطلوبی معرفی کنیم.

این مسئول افزود: تهیه عکس‌هایی از توانمندی‌های زنان هرمزگانی از بعد از انقلاب اسلامی، معرفی جاذبه‌های صنایع دستی و گردشگری استان، اجرای صنایع دستی به صورت زنده توسط هنرمندان زن استان و اجرای تصویری وحدت اسلامی با خاک رنگی جزیره هرمز در غرفه استان هرمزگان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول