اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف توسعه صنایع دستی صورت گرفت

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین صنایع دستی چهارمحال و بختیاری و جمعیت زنان

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از انعقاد تفاهمنامه همکاری بین این اداره کل با جمعیت اجتماعی، فرهنگی زنان استان خبر داد.

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین صنایع دستی چهارمحال و بختیاری و جمعیت زنان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مهرداد رئیسی ظهر امروز در کمیته گردشگری این اداره‌کل، اظهار داشت: این تفاهمنامه به منظور توسعه و ارتقا، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های خرد و کلان و حمایت در بخش صنایع دستی به امضاء طرفین رسید.

وی هدف از این تفاهمنامه را پرورش و هدایت استعدادهای فکری و فنی اعضا برشمرد و گفت: توسعه و ارتقای اجرای برنامه‌ها در بخش صنایع دستی از دیگر اهداف این تفاهمنامه است.

رئیسی تعامل درباره ایجاد و گسترش دوره‌های آموزشی را از جمله زمینه‎‌های همکاری در این تفاهمنامه دانست و افزود: نیازسنجی، تحقیق و پژوهش درباره نحوه گسترش و ارتقای کیفی و کمی برنامه‌های آموزشی و همچنین همکاری در زمینه برنامه‌ریزی حمایتی از اعضای فعال موسسه در زمینه صنایع دستی به‌منظور اشتغال در جامعه و فروش محصولات و بازاریابی از دیگر زمینه‌های همکاری است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در ادامه ارتقای کمی و کیفی صنعت گردشگری را یک ضرورت در راستای مهار بیکاری دانست و گفت: تاثیرهای شگرف در کاهش نرخ بیکاری، افزایش سطح درآمد ملی، اشتغال مولد و زودبازده بخشی از مزیت‌های پرداختن به صنعت گردشگری است.

وی بر اهمیت تلاش برای رفع تنگناها برای توسعه صنعت گردشگری استان تأکید کرد و گفت: این امر در راستای بهره‌مندی از مزیت‌های بسیار زیاد این صنعت در رشد و توسعه استان لازم و ضروری است.

رئیسی ادامه داد: اشتغال زیادی که در نتیجه ورود گردشگران به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود اهمیت بسیار زیادی دارد که با توجه به وجود مشکل بیکاری کنونی در جامعه باید از سوی مسئولان جدی تلقی شود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول