اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهشهر:

ساخت نخستین خانه علم ایران عزم ملی می‌خواهد

خبرگزاری فارس: فرماندار بهشهر با اشاره به متوقف بودن پروژه بزرگ ساخت خانه علم در بهشهر، گفت: احداث نخستین خانه علم ایران نیاز به عزم ملی دارد.

ساخت نخستین خانه علم ایران عزم ملی می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهشهر، محمدرضا البرزی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان بیان داشت: یکصد و یکمین خانه علم جهان و نخستین خانه علم ایران سال 87 در بهشهر کلنگ‌زنی و بخشی از مقدمات آن با هزینه بیش از 10 میلیارد ریال انجام شد و اکنون کار ساخت آن به دلیل نبود اعتبارات متوقف است.

رئیس شورای آموزش و پرورش بهشهر افزود: برای ساخت چنین پروژه‌ای که تنها چشم ایران بلکه چشم جهان متوجه آن خواهد شد نیاز به عزم ملی است.

وی درباره جزئیات نخستین خانه علم ایران گفت: در مرحله اول 35 هکتار زمین به ارزش 80 میلیارد ریال از سوی منابع طبیعی و مشارکت مردمی در ضلع شمال غربی شهرستان و در مکانی مناسب به ساخت خانه علم اختصاص داده شد و این میزان در حال افزایش است.

فرماندار بهشهر تصریح کرد: برآورد اولیه احداث این بنای ملی 410 میلیارد ریال بوده که با گذشت زمان و شرایط موجود اقتصاد و بازار، ساخت خانه علم بیش از رقم در نظر گرفته شده، بودجه و اعتبار می‌خواهد.

این مسئول گفت: نخستین خانه علم ایران شامل هسته تخصصی، فرهنگ‌سرا، مدیریت تکنولوژی، نانوتکنولوژی، کارگاه، کتابخانه، آزمایشگاه، ستاره‌شناسی و پارک یادگیری است که دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید، معلمان، نخبگان و علاقمندان به علوم مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند.

به گفته ابوالقاسم ثلاثی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بهشهر پیگیری ساخت خانه علم ایران و تامین اعتبار آن یکی از کارهای مهمی است که با قوت و شتاب بیشتری در حال انجام است.

به گزارش فارس، ساخت نخستین خانه علم ایران در بهشهر از مصوبات شورای آموزش و پرورش این شهرستان در سال 87 بوده که در شورای آموزش و پرورش استان مطرح و مصوب شد و اکنون یک خواسته ملی است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول