سید امیرحسین قاضیزاده صبح امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: به جهت توسعه مهارتهای علمی در نزد جوانان باید آموزشهای کوتاه، میان و بلندمدت را در قالب موضوعات آموزشی سودآور قرار دهیم.
وی افزود: وضعیت آموزشی و حرفهآموزی شهر را باید به مرحلهای رساند که هیچ فرد بیمهارت و کارگر سادهای در جامعه نباشد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برنامهریزی مهارتآموزی باید به سمت و سویی رود که تمامی جوانان دارای تحصیلات و مدارک آکادمیک مهارتی یا دوره دیده مراکز فنی حرفهای و آموزشگاههای علمی کاربردی باشند.
قاضیزاده عنوان کرد: ایجاد کریدورهای علم و فناوری به منظور توسعه آموزشهای تخصصی برای جوانان میتواند از طریق آموزشهای دراز مدت انجام گیرد تا جوانان صاحب مهارتهای لازم و مورد نیاز جامعه شوند.
وی گفت: کریدور علم و فناوری مجموعهای با امکانات علمی، صنعتی، تولیدی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی است که زیرساختهای محیط های ارتباطی ویژه را با یک برنامه مدون و مدیریت توسعهگرا در شرایط محیطی و اقتصادی لازم برای جذب فرصتها، سرمایههای علمی و اقتصادی، بسط و گسترش نوآوری و رشد اقتصاد دانش بنیان را فراهم میکند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: در این کریدورها، منافع همه صاحبان علم و سرمایه، حفظ و همافزایی تمامی سازمانها، مراکز و موسسات حاضر در کریدور منظور شده است که خود این امر سبب ارتقای نوآوری و توسعه علم و فناوری و ایجاد خوشههای صنعتی با فناوریهای نوین میشود.
وی در تعریف کریدور علم و فناوری گفت: کریدور علم و فناوری شبکهای انبوه از امکانات علمی، صنعتی، تولیدی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی، زیرساختهای ارتباطی افراد و اطلاعات است.
وی ادامه داد: کریدور علم و فناوری در یک امتداد جغرافیایی و بر اساس یک نظام مدون با اهداف و راهکارهای معین هماهنگ شده و با جذب سرمایههای ملی و منطقهای و اشتراک منافع آوردههای همه طرفهای ذینفع و همافزایی میان سازمانها، مراکز و موسسات حاضر در کریدور، سبب ارتقاء نوآوری و توسعه علم و فناوری میشود که نهایت امر توسعه تولید و اقتصاد و ایجاد جامعه دانا محور است.
انتهای پیام/ح20