اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی:

کشور نیازمند کریدورهای علم و فناوری است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور اکنون در یک جنگ تمام عیار اقتصادی است و تولید ثروت در جامعه باید بر مبنای توسعه مهارت‌آموزی از طریق ایجاد کریدور های علم و فناوری تلاش کنیم.

کشور نیازمند کریدورهای علم و فناوری است

سید امیرحسین قاضی‌زاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: به جهت توسعه مهارت‌های علمی در نزد جوانان باید آموزش‌های کوتاه، میان و بلندمدت را در قالب موضوعات آموزشی سودآور قرار دهیم.

وی افزود: وضعیت آموزشی و حرفه‌آموزی شهر را باید به مرحله‌ای رساند که هیچ فرد بی‌مهارت و کارگر ساده‌ای در جامعه نباشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برنامه‌ریزی مهارت‌آموزی باید به سمت و سویی رود که تمامی جوانان دارای تحصیلات و مدارک آکادمیک مهارتی یا دوره دیده مراکز فنی حرفه‌ای و آموزشگاه‌های علمی کاربردی باشند.

قاضی‌زاده عنوان کرد: ایجاد کریدورهای علم و فناوری به منظور توسعه آموزش‌های تخصصی برای جوانان می‌تواند از طریق آموزش‌های دراز مدت انجام گیرد تا جوانان صاحب مهارت‌های لازم و مورد نیاز جامعه شوند.

وی گفت: کریدور علم و فناوری مجموعه‌ای با امکانات علمی، صنعتی، تولیدی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی است که زیرساخت‌های محیط های ارتباطی ویژه را با یک برنامه مدون و مدیریت توسعه‌گرا در شرایط محیطی و اقتصادی لازم برای جذب فرصت‌ها، سرمایه‌های علمی و اقتصادی، بسط و گسترش نوآوری و رشد اقتصاد دانش بنیان را فراهم می‌کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: در این کریدورها، منافع همه صاحبان علم و سرمایه، حفظ و هم‌افزایی تمامی سازمان‌ها، مراکز و موسسات حاضر در کریدور منظور شده است که خود این امر سبب ارتقای نوآوری و توسعه علم و فناوری و ایجاد خوشه‌های صنعتی با فناوری‌های نوین می‌شود.

وی در تعریف کریدور علم و فناوری گفت: کریدور علم و فناوری شبکه‌ای انبوه از امکانات علمی، صنعتی، تولیدی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی، زیرساخت‌های ارتباطی افراد و اطلاعات است.

وی ادامه داد: کریدور علم و فناوری در یک امتداد جغرافیایی و بر اساس یک نظام مدون با اهداف و راهکارهای معین هماهنگ شده و با جذب سرمایه‌های ملی و منطقه‌ای و اشتراک منافع آورده‌های همه طرف‌های ذی‌نفع و هم‌افزایی میان سازمان‌ها، مراکز و موسسات حاضر در کریدور، سبب ارتقاء نوآوری و توسعه علم و فناوری می‌شود که نهایت امر توسعه تولید و اقتصاد و ایجاد جامعه دانا محور است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول