اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر زنان استاندار خراسان‌رضوی خواستار شد

حمایت علمی از طراحان و تولیدکنندگان لباس‌های اسلامی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر زنان استاندار خراسان‌رضوی گفت: حمایت علمی از طراحان و تولیدکنندگان لباس‌های اسلامی به منظور تحقق فرهنگ عفاف و حجاب رضوی است.

حمایت علمی از طراحان و تولیدکنندگان لباس‌های اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، صدیقه خدیوی ظهر امروز و در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح میان مدت عفاف و حجاب از 21 تیرماه، اظهار کرد: دفتر زنان و خانواده استانداری به‌عنوان یکی از اعضای کمیته ارزیابی و نظارت بر اجرای این طرح است.

مدیرکل دفتر زنان استاندار خراسان‌رضوی تاکید کرد: این اداره‌کل حمایت از اجرای فعالیت‌های تخصصی نهادهای غیردولتی در مقوله عفاف و حجاب و انجام رایزنی‌های لازم برای اجرای طرح گل یاس را از دیگر وظایف خود در این حوزه می‌داند.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان‌رضوی در ارتباط با اجرای طرح گل یاس گفت: طرح گل یاس با همکاری آموزش و پرورش انجام می‌شود که در این طرح پس از ارزیابی وضعیت حجاب در قشر دانش‌آموز و تعیین اولویت‌های آموزشی و آموزش مربیان داوطلب همکاری، دانش‌آموزان در معرض این آموزش‌ها قرار می‌گیرند.

وی ضمن تاکید بر ارزشیابی و سنجش اثربخش اجرای این طرح، گفت: با مساعدت آموزش و پرورش خراسان رضوی اجرای طرح گل یاس همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، آغاز شود.

خدیوی بر لزوم بهره‌گیری از توان سازمان‌های مردم نهاد در نشر ارزش‌های الهی و اجتماعی همچون حجاب تاکید کرد و خواستار ورود سازمان‌های مردم نهاد در این حوزه شد.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان‌رضوی تصریح کرد: هرچند در خراسان رضوی سمن‌های تخصصی در حوزه عفاف و حجاب تشکیل نشده اما سمن‌های فعال در حوزه زنان و خانواده در زمینه حجاب نیز اقدامات ارزشمندی انجام می‌دهند.

وی افزود: دفتر زنان و خانواده استانداری از تمام ظرفیت‌های خود برای حمایت مالی و معنوی از این‌گونه فعالیت‌ها از سوی سمن‌ها استفاده می‌کند.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی ترویج عفاف و حجاب به ویژه در نسل نوجوان و جوان را مهم‌ترین راهکار برای مقابله با جنگ نرم دشمنان دانست.

وی گفت: مسئولیت نهادهای دولتی و غیردولتی برای مقابله با مسئله بدحجابی که عمده آن ناشی از ناآگاهی افراد و نه غرض‌ورزی آنان است، بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان‌رضوی به تفاهمنامه با برخی از دستگاه‌های اجرایی برای مسئله حجاب اشاره کرد و ادامه داد: هرچند در تفاهمنامه امضا شده میان دبیرخانه ستاد ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان به نکات مهمی اشاره شده است اما مسئله عفاف و حجاب آنچنان که باید مد نظر قرار نگرفته است.

خدیوی با استناد به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: طبق این مصوبه تمام دستگاه‌های اجرایی در حوزه عفاف و حجاب وظیفه و مسئولیت خاص دارند.

وی ادامه داد: حجاب را تضمین کننده امنیت اخلاقی و سلامت اجتماعی است و امیدواریم با تعامل مردم و همکاری دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیر دولتی شاهد نتایج مثبت اجرای طرح میان مدت عفاف و حجاب و رسیدن مشهد به جایگاه حقیقی خود به عنوان پایتخت معنوی ایران باشیم.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول