اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد

فعالیت 281 شرکت حمل و نقل جاده‌ای در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌‌های گیلان از فعالیت 281 شرکت حمل و نقل جاده‌ای این استان خبر داد.

فعالیت 281 شرکت حمل و نقل جاده‌ای در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سبحان‌الله علیپور صبح امروز در جمع اعضای کارگروه ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان اظهار کرد: ارتقای ایمنی در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای یکی از ضروریاتی است که با تلاش همه جانبه و هماهنگی و همراهی بین این اداره کل و اصناف می‌توان به این مهم دست یافت.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای ایمنی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از محورهای اصلی برنامه‌ای سال جاری حمل و نقل و پایانه‌های گیلان است، افزود: ارتقای ایمنی اعتماد عمومی را برای استفاده بیشتر از خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در بر دارد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان سال جاری را سال توسعه همه جانبه حمل و نقل در این استان دانست و گفت: با توجه به زیر ساخت‌های موجود برای ارتقای ایمنی و رسیدن به اهداف سازمانی، برنامه‌ریزی لازم انجام شده که با اجرای آن در سال جاری توسعه حمل و نقل در این استان شتاب بیشتری می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کشته شدن تعداد زیادی از هموطنان در تصادفات رانندگی جاده‌ها موجب تاثر و اندوه فراوان همگان شده است، تصریح کرد: فرهنگ سازی مهمترین روش کاهش تلفات رانندگی است.

علیپور در ادامه بر ضرورت تلاش برای تامین منافع تمام اقشار استفاده کننده از خدمات حمل و نقل تاکید کرد و افزود: اصناف حمل و نقلی علاوه بر اینکه بازوان اجرایی بخش حمل ونقل محسوب می‌شوند، می‌توانند با ارائه پیشنهادهای راهبردی بسترهای لازم برای حمل و نقل مدرن را در استان و کشور ایجاد کنند.

 

*رتبه 5 برای 121 شرکت مسافری گیلان

وی با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی شرکت‌ها به منظور ایجاد محیط رقابت سالم بین شرکت‌ها و ارائه خدمات مناسب به مسافران، ابراز کرد: ارائه خدمات به مسافران باید به گونه‌ای باشد که مسافران بیشتر ترغیب به استفاده از حمل و نقل عمومی شوند.

این مسئول ادامه داد: این امر در صورتی امکانپذیر است که محیط رقابتی سالم در بخش حمل و نقل وجود داشته باشد و شرکت‌ها بتوانند به بهترین نحو امکان سفر ایمن و راحت را برای مسافران فراهم کنند.

وی با بیان اینکه 121 شرکت مسافری گیلان طبق اعلام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دارای رتبه پنجم هستند، تصریح کرد: در تلاش هستیم با همکاری انجمن‌های صنفی و کانون مسافری استان بتوانیم رتبه شرکت‌های گیلانی را افزایش دهیم.

 

*تجلیل از دست‌اندرکاران شرکت‌های حمل و نقل ایمن

علیپور با بیان اینکه آگاهی‌بخشی در زمینه ایمنی جاده‌ای مهم‌ترین و اقتصادی‌ترین روش برای کاهش تصادفات و بهبود ایمنی در جاده‌ها است، گفت: ایمنی جاده‌ای با گسترش سریع جاده‌ها و افزایش وسایل نقلیه در بیشتر کشورهای دنیا به مسئله مهمی تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: طبق قانون برنامه پنجم باید سالانه 10 درصد سوانح رانندگی کاهش یابد از این‌رو ایمن‌سازی راه‌ها، کنترل و نظارت، ابلاغ قوانین جدید راهنمایی و رانندگی، کنترل ترافیک، امداد و نجات، فرهنگ‌سازی و مشارکت مردمی در بهبود فرهنگ رانندگی و کاهش سوانح سهم بسزایی داشته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با تاکید بر اینکه در طرح رتبه‌بندی شرکت‌های حمل و نقل، ایمنی ناوگان از معیارهای اصلی است، تصریح کرد: شرکت‌های ایمن حمل و نقل گیلان در پایان سال تجلیل می‌شوند.

 

*ویروس تخلفات رانندگی قابل سرایت است

وی، سرعت بیش از حد را مهم‌ترین و شایع‌ترین عامل تصادفات و مرگ و میر در حوادث ترافیکی دانست و یادآور شد: سرعت زیاد و حوادث ترافیکی رابطه بسیار پیچیده‌ای با هم دارند اما به زبان ساده می‌توان گفت که هر قدر سرعت وسیله نقلیه بالاتر باشد احتمال انحراف و واژگونی خودرو بیشتر می‌شود و وقوع تصادف، صدمه و مرگ و میر افزایش می‌یابد.

علیپور، حفظ خونسردی رانندگان در ترافیک را مهم خواند و تصریح کرد: رانندگان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا رانندگی خود را در پایان مسیر به صورت ایمن ادامه داده و از رانندگانی که با سرعت‌های غیر مجاز و رفتارهای نادرست می‌رانند، فاصله بگیرند.

وی، با اشاره به فشارهای روانی و اضطراب ناشی از محیط ناهنجار ترافیکی، گفت: ناهنجاری‌های عبور و مرور و ترافیک جاده‌ها، تصادفات و صحنه‌های دلخراش جاده‌ای، صدمات جبران‌ناپذیری به جسم و روان مردم تحمیل می‌کند.

 

*فعالیت 281 شرکت حمل و نقلی در گیلان

این مسئول با بیان اینکه 281 شرکت حمل و نقل عمومی جاده‌ای کالا و مسافر در گیلان فعال است، خاطرنشان کرد: از این تعداد، 160 شرکت و موسسه در حوزه کالا و 121 شرکت و موسسه در حوزه مسافری گیلان فعال هستند.

وی با اشاره به اشتغالزایی صنعت حمل و نقل جاده‌ای گیلان، متذکر شد: سرمایه و نیروی کار از مهم‌ترین عوامل برای رسیدن به رشد و توسعه پایدار در بخش حمل و نقل محسوب می‌شود که باید بستر لازم برای فعالیت افراد در این بخش را فراهم کرد.

به گفته علیپور، حدود 30 هزار نفر در ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای کالا و مسافر گیلان فعال هستند.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول