اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های البرز:

استفاده از حمل و نقل ترکیبی تردد در محورها را روان‌تر می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های البرز گفت: استفاده از حمل و نقل ترکیبی در استان البرز تردد در محورها را روان‌تر می‌کند.

استفاده از حمل و نقل ترکیبی تردد در محورها را روان‌تر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، محمدجواد عطرچیان گفت: بیش از 2 میلیون مسافر و 6 میلیون تن بار از طریق حمل و نقل جاده‌ای از استان جابه‌جا شده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیشترین مسئولیت جابه‌جایی بار و مسافر در استان البرز بر عهده بخش حمل و نقل جاده‌ای است به گونه‌ای که در سال گذشته بیش از 2 میلیون مسافر و 6 میلیون تن بار از طریق حمل و نقل جاده‌ای از استان جابه‌جا شده‌اند که در صورت گسترش زیرساخت‌های لازم و استفاده از سایر شقوق حمل و نقل مانند قطار، مترو و هواپیما علاوه بر ارتقای سطح خدمات ارائه شده به مسافران و صاحبان کالا، شرایط اقتصادی استان نیز شکوفاتر می‌شود.

به گفته این مسئول استان البرز در مسیر تردد 14 استان شمالی و غربی کشور است و با دارا بودن نیم درصد جمعیت کشور حدود 18 درصد ترافیک کل کشور را به خود اختصاص داده است که این امر لزوم تسریع در ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای بهره‌گیری از حمل و نقل ترکیبی را ضروری می‌کند.

عطرچیان به وجود سه محور از پرترددترین محورهای ارتباطی کشور در استان البرز اشاره کرد و افزود: بر حسب آمارهای برگرفته از تردد شمارهای نصب شده در جاده‌های استان به طور متوسط در هر ساعت در محور تهران کرج 3000 الی 3500 وسیله نقلیه در حال تردد هستند و یا در محور کرج قزوین این تعداد به 2500 الی 3000 تردد در ساعت می‌رسد و این حجم تردد 65 درصد ظرفیت جاده‌های استان را اشغال کرده است، همچنین میزان بالای تردد در محورهای مذکور سبب شده است که سرعت متوسط در مسیر تهران- کرج به 30 الی 40 کیلومتر در ساعت و در مسیر کرج –قزوین به 70 الی 80 کیلومتر در ساعت برسد که سرعت بسیار پایینی برای این محورهاست.

وی احداث کمربندی در ورودی استان البرز را از دیگر اقداماتی ذکر کرد که می‌تواند به بهبود وضعیت ترافیک این محورها منجر شود که در صورت عدم تسریع در اجرای آن با توجه به تعریض آزادراه تهران کرج و بازگشایی ادامه همت به طرف کرج، محدوده آزادراه در شهر کرج به گلوگاهی تبدیل خواهد شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز از افتتاح مرکز مدیریت راه‌های استان طی چند ماه آینده خبر داد و گفت: مرکز مدیریت راه‌های استان با استفاده از آخرین فناوری موجود و با رویکرد بهره‌مندی بیشتر از سیستم‌های حمل و نقل هوشمند در حال احداث و تجهیز است که با بهره‌برداری از آن امکان مدیریت بر ترافیک محورها، کنترل و نظارت تصویری جاده‌ها و ایجاد تعامل بیشتر با ارگان‌های دست‌اندر کار ایمنی فراهم می‌شود.

عطرچیان کسب رتبه دوم استان در کشور در سال گذشته، در راستای کاهش تصادفات را حائز اهمیت ذکر کرد و افزود: کسب این رتبه نتیجه تلاش و همکاری همه جانبه دستگاه‌های دست اندرکار ایمنی در استان است ولی با  توجه به اینکه بیشترین کشته شدگان ناشی از تصادفات رانندگی در استان البرز عابران پیاده هستند که با عبور از بزرگراه‌ها و جاده‌ها دچار حادثه می‌شوند، باید با برنامه‌ریزی مدون و با همکاری شهرداری‌ها و دهداری‌ها بتوان در این امر نیز برنامه‌ریزی و ساماندهی منظمی انجام شود تا از آسیب رسیدن به هموطنان بر اثر تصادفات جلوگیری شود.

انتهای پیام/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول