اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره شرکت سبلان خودرو:

سبلان خودرو در نوسازی ناوگان حمل و نقل پیش‌قراول است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره شرکت سبلان خودرو گفت: شرکت سبلان خودرو با تولید اتوبوس و مینی‌بوس و سایر خودروهای حمل و نقل عمومی در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری یکی از مجموعه‌های پیش‌قراول است.

سبلان خودرو در نوسازی ناوگان حمل و نقل پیش‌قراول است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی‌اکبر طاهری عصر امروز در مراسم رونمایی از اتوبوس‌های شرکت سبلان خودرو و راه‌اندازی خط تولید این کارخانه در اردبیل اظهار داشت:‌ ما از سال 88 با تحویل زمین در شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل کارمان را از فردای کلنگ‌زنی آغاز کردیم اما با جابه‌جایی که در محل احداث کارخانه و جانمایی این مجموعه به عنوان یک کار سخت و ماندگار انجام شد، در عملیات اجرایی این کارخانه تعللی صورت گرفت که به صورت جدی از ابتدای سال 89 کارمان را به صورت جدی آغاز کردیم.

وی به مشکلات پیش روی راه‌اندازی این مجموعه اعم از آب‌گرفتگی زمین و حل مشکلات جانبی اشاره کرد و افزود: با افزوده شدن زمین مورد نیاز این کارخانه عملیات احداث سوله‌ها و بتن‌ریزی آغاز شد به طوریکه در کمتر از 18 ماه قادر شدیم این مجموعه عظیم را با تلاش متخصصان داخلی راه‌اندازی کنیم.

طاهری در ادامه سخنان خود ضرورت تولید اتوبوس‌های درون و برون‌شهری را یادآور شد و خاطرنشان کرد: عمر ناوگان شهری در دنیا به طور متوسط 6.5 سال است که این رقم در کشورمان دو برابر است که بر اساس برنامه پنجم توسعه قرار است متوسط عمر ناوگان شهری به کمتر از هشت سال برسد.

این مسئول اضافه کرد: در این بین سهم مجموعه‌های تولیدی و کارخانه‌های خودروسازی از مینی‌بوس و اتوبوس مشخص شده که یک سهم محدودی است که با این هدف‌گذاری تلاش می‌کنیم اتوبوس‌های درون‌شهری تولید کرده و تحویل وزارت کشور و شهرداری‌های مناطق مختلف بدهیم.

وی هدف‌گیری درست در این باب را زمینه‌ساز رفاه و آسایش مردم توصیف کرد و ادامه داد: اگر به طور خوش‌بینانه به نیازمندی‌ها نگاه کنیم تا سقف هشت هزار دستگاه اتوبوس درون‌شهری نیاز است تا خدمات و سرویس‌دهی‌ها شکل مطلوب به خود بگیرد در حالی که توان تولید کارخانه‌های ما کمتر از 2 هزار دستگاه است.

به گزارش فارس، رئیس هیئت مدیره شرکت سبلان خودرو در ادامه بیان کرد: ما بر اساس این مدل در تولید مینی‌بوس و ون نیز براساس برآورد نیاز کشوری عمل کردیم به طوریکه در این دو بخش نیز به بیش از 20 هزار دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی نیازمند هستیم.

طاهری نیازمندی کشور در حوزه وانت سواری و مینی‌بوس را نیز در مجموع 10 هزار دستگاه اعلام کرد و گفت: ما با محاسباتی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که در بخش تولید اتوبوس‌های درون‌شهری در اولویت اول سرمایه‌گذاری کرده تا یک فرآیند نوسازی این ناوگان را شاهد باشیم.

وی به تولیدات کارخانه خودروسازی سبلان اشاره کرد و افزود: تولیدات ما در حال حاضر با تولیدات مشابه داخلی و حتی خارج از کشور رقابت می‌کند که امیدواریم با جلوگیری از واردات خودروهای چینی به کشورمان در حوزه اتوبوس و مینی‌بوس به حمایت از صنایع بالا دستی و پایین دستی صنعت خودرو کارخانه سبلان خودروی اردبیل پویا و فعال به تولیدات خود ادامه دهد.

طاهری خاطرنشان کرد: هر صنعت خودرو سه شغل برای مجموعه‌های پایین دست و صدها شغل برای مجموعه‌های بالادست ایجاد می‌کند به طوریکه ما با حمایت مسئولان استان می‌توانیم صنایع وابسته و قطعه‌سازی کارخانه سبلان خودرو را نیز راه‌اندازی کنیم.

وی در پایان سخنان خود بحث آموزش‌های نیروها و کادرسازی کارخانه سبلان خودرو را یادآور شد و اظهار داشت:‌ ما مهندسان و متخصصان خود را برای گذراندن دوره‌های آموزشی به کشور کره فرستادیم تا در کارخانه دوو آموزش‌های لازم را گذرانده و بعد از چند ماه در این مجموعه مشغول کار هستند که برای سایر مجموعه‌ها نیز توان آموزش و ارائه خدمات مدنظر را دارند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول