اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خبر داد

خسارت بیش از 8 میلیارد ریالی به زیرساخت‌های حمل و نقل

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از 8 میلیارد و 858 میلیون ریال خسارت بر اثر سیل بر تاسیسات و زیرساخت‌های حمل و نقل استان وارد شده است.

خسارت بیش از 8 میلیارد ریالی به زیرساخت‌های حمل و نقل

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، خلیل محبت‌خواه دوشنبه شب در نشست بررسی خسارات وارده به بخش حمل و نقل اظهار داشت: به دنبال وقوع سیل همچنین 10 دستگاه ابنیه فنی در چالدران و 66 کیلومتر راه روستایی در شهرستان خوی آسیب دیده است.

وی افزود: همچنین بر اثر وقوع سیل 53 میلیارد ریال خسارت نیز به جاده‌های شهرستان‌های ماکو، پلدشت، شوط، خوی و چالدران وارد شده است.

محبت‌خواه ادامه داد: محورهای شمرین - پیرمند، جاندار و دلزی در شهرستان سلماس نیز به دلیل رسوب‌گذاری و آب‌بردگی تخریب شده است.

به گفته وی عملیات راهداری به شکل گسترده در محورهای مواصلاتی شمال استان در حال اجراست.

محبت‌خواه همچنین از تخریب شانه محور اصلی چالدران- خوی و پل‌های این محور خبر داد و گفت: محور خوی – چالدران با تلاش شبانه‌روزی راهداران در کمترین زمان ممکن بازگشایی شد اما پل‌های آبرو محور خوی - ایواوغلی به علت رسوب‌گذاری گل و لای همچنان مسدود است.

به گفته قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی عملیات بازسازی و تعمیر 626 کیلومتر از جاده‌های شمال استان که بر اثر جاری‌شدن سیل هفته گذشته تخریب شده بود در دست اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: 183 کیلومتر راه اصلی و 59 کیلومتر راه روستایی شهرستان چالدران و نیز 217 کیلومتر از جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان خوی بازسازی می‌شود.

محبت‌خواه ادامه داد: همچنین عملیات راهداری در 167 کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی شهرستان ماکو اجرا می‌شود.

محبت‌خواه اضافه کرد: پیامدهای منفی سیل در محور ایواوغلی - قره ضیاالدین از جمله آبشستگی، تخریب شیب شیروانی و گاردریل کنار جاده با استفاده از امکانات و منابع اداره راه و شهرسازی شهرستان خوی تعمیر می‌شود.

به گفته وی همچنین مسیر ارتباطی 162 خانوار روستایی در چالدران بازگشایی شد.  

محبت‌خواه اضافه کرد: عملیات شانه‌سازی در محور خوی - حمزیان به طول سه کیلومتر که به دنبال بارش‌های شدید روزهای گذشته شانه این محور از بین رفته بود، اجرا شد.

وی از آغاز عملیات مرمت 10 دستگاه پل رودخانه‌ای در جاده قرخ یاشار - خانقاه در محدوده شهرستان خوی خبر داد و گفت: تردد وسایط نقلیه در جاده خوی - قطور به دلیل ریزش مصالح کوهی با مشکل مواجه شده بود که با تلاش راهداران در حال حاضر ترافیک روان در این محور جریان دارد.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول