اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان:

نوسازی حمل و نقل عمومی جزو اولویت مسئولان باشد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: ساماندهی، تجهیز و نوسازی حمل و نقل عمومی باید جزو اولویت اصلی مسئولان باشد تا مردم دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشند.

نوسازی حمل و نقل عمومی جزو اولویت مسئولان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، جواد تمیزکار عصر دوشنبه در نخستین همایش کمیته فرهنگی، رفاهی و ورزشی سازمان‌های حمل و نقل استان در سالن اجتماعات شهرداری این شهر توجه به زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی را مهم دانست و اظهار کرد: اگر بتوانیم حمل و نقل عمومی را به آسانی در اختیار شهروندان قرار دهیم و زیرساخت‌ها را مهیا کنیم مردم از ما جلوتر هستند و خودروی شخصی را کنار می‌گذارند.

وی افزود: هم‌اکنون به دلیل نبود وسایل حمل و نقل مدرن هر شهروندی اگر یک بار حمل و نقل شهری را انتخاب کند از اقدام خود پشیمان می‌شود.

این مسئول اذعان کرد: مردم باید با چشمان خود بهبود حمل و نقل عمومی را ببینند و آن را احساس کنند و  اطمینان داشته باشند.

وی ساماندهی، تجهیز و نوسازی حمل و نقل عمومی را جزو اولویت اصلی مسئولان دانست و تصریح کرد: نباید مردم دغدغه‌ای در این زمینه داشته باشند.

تمیزکار درباره اینکه سرویس‌های مدارس و آژانس‌های تلفنی جزو حمل و نقل عمومی هستند یا خیر، افزود: باید پرسید که قانون وضع شده در امور خودروهای بین شهری در شهرهای کوچک به ویژه شهرهای شمالی که از بعد مسافت کوتاهی برخوردار هستند چگونه ساماندهی می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان، یادآور شد: اکنون این نوع حمل و نقل در شهرهای کوچک جزو مهمان ناخوانده قلمداد می‌شود و با وجود دارا بودن پلاک‌های تاکسی، به‌کارگیری آنها در شهرهای کوچک ممنوع است.

وی با اشاره به اینکه تکلیف مؤسسات کرایه اتومبیل اصناف و تاکسی تلفنی‌های زیر مجموعه شهرداری چگونه حل و فصل می‌شود، تصریح کرد: با توجه به صدور بخشنامه‌های متعدد که از سوی هیئت وزیران صادر شده، عملاً قوانین وضع شده اجرا نمی‌شود و رانندگان آژانس‌های تاکسی تلفنی در سرگردانی به‌ سر می‌برند و با توجه به اینکه طبق قانون مسئولیت افزایش نرخ سالانه کرایه حمل و نقل بر عهده شوراهای اسلامی شهر گذاشته شده، اما اکنون این مهم با دوگانگی مواجه شده است.

تمیزکار تسریع در نوسازی ناوگان حمل و نقل با خودروهای کم سوخت و مدرن به منظور تشویق مردم به حمل و نقل عمومی، آموزش دانش‌آموزان در مقاطع دوره‌های تحصیلی به ویژه پیش دبستانی و ابتدایی را جزو پیشنهادها مطرح کرد.

وی ایجاد پارک‌های متعدد ترافیکی در شهرها به منظور آموزش عملی و آشنایی جذاب‌تر برای فراگیری و گسترش فرهنگ ترافیکی و حمل و نقل همگانی، فرهنگ‌سازی بیشتر و آموزش قوانین حمل و نقل و ترافیک برای شهروندان از طریق رسانه‌های ملی، توسعه زیربنایی حمل و نقل و ترافیک و گسترش آن، اجرای قوانین در زمینه مدیریت واحد سازمان‌های حمل و نقل و عدم مداخله دیگر سازمان‌ها نظیر اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و ... را از دیگر پیشنهادها ذکر کرد.

رئیس شورای شهر لاهیجان در پایان از تلاش رضا کهالی شهردار لاهیجان و مهران دوستدار صنایع مدیرعامل سازمان حمل و نقل این شهرستان در ساماندهی و تجهیز سازمان حمل و نقل شهرداری لاهیجان و برگزاری این همایش قدردانی کرد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول