اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ایرانشهر، نیکشهر، سرباز و دلگان در مجلس:

سیستان‌وبلوچستان نیازمند رشته‌های مربوط به نظام مهندسی معدن است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ایرانشهر، نیکشهر، سرباز و دلگان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز استان سیستان‌وبلوچستان به رشته‌های دانشگاهی مربوط با سازمان نظام مهندسی معدن نیاز دارد.

سیستان‌وبلوچستان نیازمند رشته‌های مربوط به نظام مهندسی معدن است

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، محمدسعید اربابی در دهمین اجلاس هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران در چابهار اظهار داشت: از بعد اقتصادی بهترین فرصت در زمان تحریم، استفاده از معادن به نحو احسن است که می‌توانیم با بهره‌وری و به کارگیری نیروی انسانی آن را فراهم کنیم.

وی افزود: ما امروز نیاز داریم تا رشته‌های مربوط به سازمان نظام مهندسی معدن در استان سیستان‌وبلوچستان راه‌اندازی شود و بتوانیم در این بخش فارغ‌التحصیلان زیادی از نظر تخصصی داشته باشیم.

نماینده مردم ایرانشهر، نیکشهر، سرباز و دلگان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در بعد دیگر، ایجاد زیرساخت‌ها برای بهره‌برداری از معادن است به گونه‌ای که استان سیستان‌وبلوچستان به تنهایی یک کشور معدن دست نخورده است.

اربابی اضافه کرد: مشکلات امروز این استان در زمینه صنعت و معدن، عدم شفاف‌سازی در عملکرد سازمان نظام مهندسی، عدم تطبیق رشته‌های صنعت و معدن، امور رفاهی و مسکن است.

این مسئول گفت: ما از دولت می‌خواهیم تا زمینه ورود ماشین‌آلات مربوط به معادن را بدون عوارض گمرکی از طریق سازمان منطقه آزاد برای بخش صنعت و معدن به منظور ترغیب بخش خصوصی فراهم کند.

× سیستان‌وبلوچستان رنگین‌کمان معادن کشور است

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان نیز در ادامه این اجلاس عنوان کرد: عقب افتادگی این استان در نظام‌های گذشته و جنگ هشت ساله است.

حامدعلی مبارکی افزود: انصافاً دولت در بخش‌های مختلف به ویژه راه‌سازی روستایی، مسکن، آب و برق که جزو الزامات اولیه مردم است، اقدامات زیادی را انجام داده است.

وی عنوان کرد: ما امیدواریم نظام طبق برنامه پنجم و افق 1404، بخش استفاده از معادن را در رأس امور قرار دهد زیرا استان سیستان‌وبلوچستان با دارا بودن معادن زیاد به عنوان رنگین کمان معادن کشور به شمار می‌رود.

معاون استاندار سیستان‌وبلوچستان مشکل معادن استان را عدم آشنایی با آموزش و مشکلاتی از قبیل مالیات‌ها، آب و برق دانست.

مبارکی اذعان داشت: امروزه دولت توانسته، تسهیلات بانکی با بهره هفت درصد را از طریق بانک کشاورزی در اختیار کشاورزان و سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی قرار دهد.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول