اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار قم صورت گرفت

تجلیل از برترین‌های بخش صنعت و معدن استان قم

خبرگزاری فارس: در همایشی با حضور استاندار قم از برترین‌های بخش صنعت و معدن استان قم تجلیل شد.

تجلیل از برترین‌های بخش صنعت و معدن استان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در همایش تجلیل از برترین‌های بخش صنعت و معدن استان قم که چهارشنبه شب با حضور حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌‌پور استاندار قم و جمعی از صنعتگران و تولیدکنندگان استان در سالن بعث خانه جوان قم برگزار شد از برترین‌های بخش صنعت و معدن استان تجلیل شد.

در این همایش از سه واحد صنعتی نمونه، دو طرح صنعتی نمونه، دو پیشکسوت صنعتی نمونه، مکتشف نمونه و شرکت‌های برتر جشنواره برترین‌های صنعت و معدن استان تجلیل شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در این همایش وضعیت و شرایط صنعت را در استان قم مثبت ارزیابی کرد و گفت: با اینکه کمتر از 100 روز از سال گذشته است ما حدود 100 پروانه و جواز تاسیس و 53 پروانه بهره‌برداری صادر کردیم.

وی در ادامه با اشاره به توجه سرمایه‌گذاران خارجی به استان قم گفت: نوع نگاهی که سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف به استان دارند با وجود مشکلاتی که در کشور وجود دارد و شرایط تحریمی که هست، شرایط استثنایی را برای استان قم ایجاد کرده است.

یونس عالی‌پور با بیان اینکه با توجه به فضایی که ایجاد شده است وضعیت صنعت امروز در استان بسیار امیدوارکننده و امید‌بخش است تصریح کرد: امیدواریم نتیجه همه این تلاش‌ها، کوشش‌ها و پیگری‌های مجدانه به رونق هر چه بیشتر بخش صنعت در استان قم بینجامد به گونه‌ای که در شأن این استان مقدس باشد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان قم نیز در همایش تجلیل گفت:‌ در حال حاضر بیش از 2 هزار واحد تولیدی در استان قم وجود دارد که بیش از 80 درصد از این واحد‌ها فعال هستند.

وی با اشاره به صادرات واحد‌های شهرک‌های صنعتی استان قم اظهار داشت: امروز شاهد هستیم که صادرات استان بسیار زیاد شده است و نسبت به یک سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

ابوالفضل خاکی با اشاره به بازدید هیئت‌های عراقی از کارخانجات استان در چند روز گذشته اظهار کرد: با توجه به گفت‌وگوهایی که در خصوص سرمایه‌گذاری‌های مشترک با استان قم در کشور عراق داشتیم شرایط ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری در کشور عراق حاکم است.

استاندار قم نیز در این همایش با بیان اینکه در استان قم دو کارگروه برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری شکل گرفته است یادآور شد: کارگروه توسعه بخش کشاورزی و کارگروه بررسی مشکلات و تسهیل امر تولید و صنعت با کمیته‌های زیر مجموعه فعال هستند و تاکنون تصمیمات خوبی نیز در این کارگروه‌ها اتخاذ شده است که البته انتظارات بسیار بالاتر از آنچه که تاکنون شاهد بودیم است.

موسی‌پور با بیان اینکه کارگروه توسعه بخش کشاورزی ظرفیت بسیار ارزشمندی را برای توسعه کشاورزی و صنایع وابسته به کشاورزی با تسهیلات ارزان قیمت در اختیار استان قرار داده است گفت: معلوم نیست این فرصت دوباره تکرار شود.

وی با اشاره به اینکه محدودیتی برای ارائه تسهیلات در این زمینه نیست بیان داشت: باید اصحاب تولید از این فرصت استفاده کنند و با همکاری مدیران از سهمیه‌ای که در اختیار استان قرار داده شده استفاده کرده و خلأهایی که ما در بخش تولید و صنایع تبدیلی کشاورزی داریم را به سرعت پر کنند.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی که صورت گرفته قرار است 50 درصد از تسهیلات بانکی به سمت حمایت از بخش تولید سوق داده شود تصریح کرد: ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی معاونت برنامه‌ریزی استانداری این امر محقق شود.

استاندار قم با اشاره به اینکه بانک‌ها موظف هستند همکاری لازم را داشته باشند بیان کرد:‌ حمایت بانک‌ها از بخش تولید باید تحقق پیدا کند و این تکلیفی است که با همکاری همه بانک‌ها و مدیریت دستگاه‌های مسئول انجام خواهد شد.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول