اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 3 ماه امسال

بیش از 5 میلیون دلار کالای صنعتی و معدنی از همدان صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: در سه ماه سال جاری 5 میلیون و 164 هزار دلار کالا در بخش صنعت و معدن از گمرک همدان صادر شد.

بیش از 5 میلیون دلار کالای صنعتی و معدنی از همدان صادر شد

محمدمهدی فرشچی‌موحد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: صادرات کالاهای بخش صنعتی و معدنی در سه ماه امسال از طریق گمرک استان همدان به دیگر کشورها به میزان 5 میلیون و 164 هزار دلار بوده که معادل 25 درصد از کل صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه این میزان کالای صنعتی و معدنی از نظر وزنی 19 هزار و 743 تن بوده است، ادامه داد: از این میزان صادرات 4 میلیون و 312 هزار دلار در زیرشاخه‌‌های صنعت، 847 هزار دلار در زیرشاخه‌های مواد شیمیایی و 22 هزار دلار در زیرشاخه معدن صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان افزود: سیمان به عنوان مهمترین کالای صادراتی این بخش با یک میلیون و 139 هزار دلار 5.5 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده و در رتبه چهارم کالاهای صادراتی استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه چینی‌آلات بهداشتی با 798 هزار دلار چهار درصد از صادرات استان را از آن خود کرده است، ادامه داد: کاشی با 559 هزار دلار 2.7 درصد از کل صادرات استان همدان را به نام خود ثبت کرده است.

فرشچی‌موحد با بیان اینکه رزین با 481 هزار دلار 2.3 درصد از کل صادرات همدان را به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: صادرات ظروف تفلون 377 هزار دلار با سهم دو درصد از صادرات استان، ظروف آلومینیومی با 287 هزار دلار و 1.4 درصد از سهم صادرات از دیگر اقلام صادراتی در این بخش به شمار می‌روند.

وی اظهار داشت: این اقلام از طریق گمرک همدان به کشورهای عراق، ترکیه، گرجستان، ارمنستان، پاکستان، اتیوپی و ترکمنستان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان در پایان افزود: میزان صادرات این بخش در خرداد ماه امسال یک میلیون و 570 هزار دلار بوده است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول