اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آئینی با حضور مسئولان

صنعتگران و معدنکاران برتر هرمزگان معرفی شدند

خبرگزاری فارس: صنعتگران، معدنکاران و فعالان اقتصادی در هرمزگان با حضور مسئولان رده بالای استانی معرفی و تجلیل شدند.

صنعتگران و معدنکاران برتر هرمزگان معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالمجید عبدلی‌زاده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان امروز در حاشیه آئین تجلیل از صنعتگران و معدنکاران برتر هرمزگان اظهار داشت: کسب رتبه نخست کشوری برای پنجمین سال پیاپی و دریافت لوح تقدیر از دست معاون اول رئیس جمهور نشان از همت جمعی و حمایت بی‌نظیر مسئولان استان به ویژه استاندار هرمزگان دارد.

وی ادامه داد: به رغم گستردگی و حجم کار، با تلاش شبانه‌روزی و اهتمام تمامی فعالان عرصه صنعت، معدن و تجارت، استان هرمزگان همچنان پیشتاز کشوری است و بر تداوم آن نیز اهتمام وافر دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان همچنین در این راستا کسب عنوان استان برتر کشور در حوزه صنعت، معدن و تجارت برای پنجمین سال متوالی را افتخاری بزرگ و به یادماندنی توصیف و تصریح کرد: امسال نگرانی‌هایی وجود داشت که عواملی مانع معرفی استان به عنوان مقام برتر در سال گذشته شود، ولی با پیگیری‌های استاندار هرمزگان تمامی شاخص‌ها به دقت بررسی شد و در روندی عادلانه هرمزگان توانست یکبار دیگر این عنوان را به دست آورد.

در آئین یاد شده، فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلفی مانند طراح نمونه صنعتی، مکتشفان نمونه معدنی و تولیدکنندگان برتر صنعتی معرفی شدند.

شرکت تولید شمش روی بندرعباس، شرکت آجرفشاری راسخی و شرکت فرآورده‌های شیلاتی بندرعباس از جمله تولیدکنندگان برتر هرمزگان بودند.همچنین شرکت عمران کناف گچ و شرکت آک‌کهور نیز در بخش معدن مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش طراح نمونه صنعتی نیز عبدالرحیم عبداللهی از شرکت فرآوری سنگ گچ و دانیال رحیمی و حسین امیرزاده نیز به عنوان مکتشفان نمونه معدنی جوایز خود را در این مراسم دریافت کردند.

فعالیت بیش از 150 معدن در هرمزگان به ثبت رسیده است.تمرکز بیشتر صنایع موجود در هرمزگان نیز در منطقه ویژه صنایع معدنی فلزی خلیج فارس واقع در غرب شهر بندرعباس است.

در این منطقه کارخانجات و واحدهای فعال در تولید و ذوب فلزات همانند هرمزآل، آلومینیوم المهدی، فولاد جنوب، فولاد کاوه و چندین واحد بزرگ دیگر فعال است.

وجود منابع و معادن مورد نیاز صنایع و دسترسی آسان و کم هزینه به آبهای بین‌المللی و بازار جهانی، هرمزگان و به ویژه شهرهای همانند بندرعباس را در بعد جذب سرمایه‌گذار صنعتی معدنی از دیگر شهرهای رقیب متمایز کرده است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول