اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی ـ2

طرح ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در قم اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی(س) از اجرای طرح ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در منطقه پردیسان قم خبر داد.

طرح ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در قم اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدمهدی ابراهیم‌پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز عفاف و حجاب برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های اجرایی مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی اظهار کرد: اجرای طرح‌های کاربردی در زمینه حجاب ویژه مدارس ابتدایی یکی از فعالیت‌های این مرکز است.

وی خاطر نشان کرد: طرح حجاب ریحانةالنبی در سال تحصیلی 90ـ91 در هفت شهر تهران، مشهد، ساری، ارومیه، اصفهان، شیراز و کاشان اجرا شد.

مدیر مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی(س) با بیان اینکه طرح حجاب در سطح 114 مدرسه در سال تحصیلی گذشته اجرا شد گفت: 20 هزار و 999 نفر در قالب 659 کلاس در پایه‌‌های سوم، چهارم و پنجم ابتدایی زیرپوشش این طرح قرار گرفتند که 203 نفر از خواهران طلبه حوزه علمیه آموزش آنها را بر عهده داشتند.

وی خاطر نشان کرد: 24 مدرسه در تهران، 16 مدرسه در ارومیه، 25 مدرسه در ساری، 14 مدرسه در مشهد، 10 مدرسه در شیراز، 15 مدرسه در اصفهان و 10 مدرسه در کاشان مجری طرح حجاب ریحانة النبی بودند.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه پیش از اجرای طرح حجاب ریحانة النبی هزار و 765 نفر از حجاب برتر استفاده می‌کردند عنوان داشت: از این تعداد 314 نفر در تهران، 163 نفر در ارومیه، 326 نفر در ساری، 234 نفر در مشهد، 166 نفر در شیراز، 259 نفر در اصفهان و 303 نفر در کاشان حضور داشتند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد افراد محجبه پس از اجرای طرح به 11 هزار و 12 نفر رسید که از این تعداد هزار و 750 نفر در تهران، 2 هزار و 72 نفر در ارومیه، هزار و 494 نفر در ساری، هزار و 391 نفر در مشهد، هزار و 254 نفر در شیراز، هزار و 340 نفر در اصفهان و هزار و 711 نفر در کاشان حضور داشتند.

مدیر مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی(س) عنوان داشت: تاکنون این طرح در آسیب‌پذیرترین نقاط شهرها اجرا شده و نتایج خوبی دربرداشته است.

وی با اشاره به طرح خوش‌حجابی ریحانة النبی گفت: این طرح به طور مستقیم با دختران و خانواده‌های آنها مرتبط بوده و اکنون در شهرهای ارومیه، مشهد، ساری و کاشان در حال اجرا است.

ابراهیم‌پور خاطر نشان کرد: طرح خوش‌حجابی در دو گروه سنی 7 تا 14 سال و 15 تا 20 سال با عنوان نسیم عفاف اجرا می‌شود.

وی عنوان داشت: 750 نفر در ارومیه، 500 نفر در مشهد، 400 نفر در کاشان و 300 نفر در  ساری زیرپوشش طرح خوش‌حجابی قرار گرفتند و اکنون در قم در حال عضوگیری برای این طرح هستیم.

مدیر مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی(س) ادامه داد: طرح خوش‌حجابی در قالب سه محور آموزش، برنامه‌های خدماتی و فعالیت‌های فرهنگی اجرا می‌شود و در سال جاری در نظر داریم برنامه‌های طرح خوش‌حجابی را توسعه و گسترش دهیم.

وی با اشاره به برنامه‌های دیگر مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی گفت: 12 هزار نفر دانش‌آموز دارای حجاب برتر در قالب هفت شهر در راهپیمایی سال گذشته شرکت کردند.

ابراهیم‌پور خاطر نشان کرد: جشن حجاب و آئین‌ چادرگذاری از دیگر برنامه‌های مرکز بوده که در پایان سال تحصیلی برای آخرین پایه تحصیلی هر مدرسه ابتدایی برگزار می‌شود.

وی از اجرای طرح ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خبر داد و افزود: این طرح برای نخستین بار در منطقه پردیسان قم اجرا می‌شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول