اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر:

اقدام چشمگیری در سامان‌بخشی به حجاب انجام نشده است

خبرگزاری فارس: دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر گفت: با عنایت به تمرکز دشمن در دو جبهه اقتصادی و فرهنگی، اقدام چشمگیری به ویژه در سامان‌بخشی به حجاب و عفاف انجام نشده است.

اقدام چشمگیری در سامان‌بخشی به حجاب انجام نشده است

عبدالله فاتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: توقع و انتظار امام عصر ( عج) و ارواح طیّبه شهدا که ناظر بر اعمال ما هستند، مراجع عظام تقلید، دلسوزان انقلاب اسلامی و خانواده معزز شهدا از دولت اصولگرا در امر مقابله با عوامل ضد عفاف و حجاب بیش از این است.

وی افزود: انصاف این است که دولت نهم و دهم با مقایسه با دولت‌های قبلی خدمات بیشتری انجام داده و گام‌های بلندتری در مسیر انقلاب و تحقق اهداف آن برداشته است اما، با عنایت به تمرکز دشمن در دو جبهه اقتصادی و فرهنگی کار چشمگیری به ویژه در سامان بخشی به حجاب و عفاف انجام نشده است که امید است با همکاری نمایندگان تازه نفس مجلس و قوه قضائیه در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر در ارتباط با راهکارهای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب خاطر نشان کرد: اصل هشتم قانون اساسی که در مورد امر به معروف و نهی از منکر است باید اجرایی شود، نیروی انتظامی در انجام وظایف قانونی خویش مورد پشتیبانی قرار گیرد، صدا و سیمایی که امام راحل آن را دانشگاه نامید، شعار عملی خود که هدف ما جلب رضایت شماست را به شعار هدف ما جلب رضایت خداست تغییر دهد.

فاتحی گفت: کلید دل‌ها به دست خداست و خداوند دل‌های پاکان را به سمت آنها متمایل می‌گرداند، البته معنای این حرف این نیست که از شیوه‌ها و ابزارهای جدید جذب مخاطب استفاده معقول نشود، خواهران مسلمان محجبه به خصوص کسانی که در تابستان داغ استان‌های جنوبی حجاب خود را رعایت می‌کنند مورد تشویق قرار گیرند، مردم فریضتین امر به معروف و نهی از منکر را مانند نماز و روزه واجب بدانند.

وی در ارتباط با دلائل عمده گرایش جوانان به بدحجابی در جامعه عنوان کرد: تهاجم فرهنگی و تبلیغات شبانه‌روزی دشمنان از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های مستهجن، غفلت اکثر جوانان از آموزه‌های دینی و حسابرسی خداوند در روز رستاخیز، عدم احساس مسؤلیت شرعی توسط خانواده‌ها و کمرنگ شدن غیرت دینی و مذهبی در میان بعضی افراد نسبت به بستگان خود،بی‌توجهی مسئولان به انجام فریضتین امر به معروف و نهی از منکر، تمایل به خودنمائی و ... از جمله دلائل عمده بدحجابی در جامعه است.

فاتحی اظهار داشت: خودنمایی یک امر طبیعی است و در دوران جوانی و در بین جنس مؤنث بیشتر رواج دارد که اگر کنترل نشود به انحراف کشیده می‌شود، جو زدگی و چشم و هم‌چشمی و جلب توجه جنس مخالف و مهم‌تر از همه فراموش کردن معاد و جهان آخرت از دیگر دلائل بدحجابی در جامعه است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان بوشهر در پاسخ به این سئوال که وظیفه مسئولان فرهنگی برای مقابله با بدحجابی چیست گفت: عمل کردن مسئولان به وظایف شرعی و قانونی خود، آموزش خانواده‌ها در رسانه ملی و تربیت نسل جوان توسط آموزش و پرورش و رعایت عفاف و حجاب در برنامه‌های جوانان توسط نهادهای فرهنگی مانند ارشاد اسلامی ضروری است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول