اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بروجن:

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از نیازهای ضروری کشور است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بروجن گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از نیازها و ضروریات روز کشور به شمار می‎رود.

ترویج فرهنگ عفاف و حجاب از نیازهای ضروری کشور است

حجت‌الاسلام غلامحسین حسین‌نژادیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: عفاف و حجاب امروز به یکی از مهم‌ترین موضوعات و مسائل اجتماعی کشور ما تبدیل شده که باید به این موضوع دقت بیشتری شود.

وی با اشاره به آیات و روایات دینی، افزود: در دین اسلام و در سیره پیامبر اکرم(ص) و عالمان و بزرگان دین به عفاف و حجاب توصیه بسیاری شده و غفلت از آن را باعث تباهی و انحراف جامعه اسلامی دانسته‌اند.

حسین‌نژادیان، ترویج فرهنگ برهنگی را از مهم‌ترین ابزارهای تهاجم فرهنگی دشمن دانست و تصریح کرد: دشمن زمانی که از مبارزه نظامی با کشور مایوس شد به دنبال جنگ نرم رفت و سعی دارد با ترویج فرهنگ بی‌بندوباری و برهنگی هویت و اصالت جوانان ما را بگیرد و به کشور ضربه برساند.

امام جمعه بروجن ادامه داد: نفوذ ماهواره‌ها و سایت‌های اینترنتی، سی‌دی‌های مستهجن و پوشاک نامناسب گوشه‌ای از تهاجم فرهنگی دشمن است که باید جوانان خود را نسبت به این مسائل آگاه کرده و دشمن را در این حوزه نیز ناکام کنیم.

حسین‌نژادیان با اشاره به وضعیت اجتماعی نابسامان در کشورهای غربی، افزود: کشورهای غربی همواره ادعای دموکراسی و دفاع از حقوق زنان را سر می‌دهند این در حالی است که در مقام عمل برعکس این شرایط رفتار می‌کنند و زن در نگاه آنها ابزاری بیش نیست.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در 33 سال گذشته ارزش و مقام والایی برای زن قائل بود به گونه‌ای که امروز در بسیاری از امور نقشی برابر با مردان دارند و از حقوق مساوی برخوردارند.

حسین‌نژادیان بر ضرورت اجرای طرح عفاف و حجاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد و گفت: در این طرح 27 دستگاه نقش مهمی دارند که باید به صورت هماهنگ و متحد وارد میدان شوند و در تقویت فرهنگ عفاف و حجاب که یکی از نیازهای روز جامعه ما به شمار می‌رود نقش مهمی ایفا کنند.

امام جمعه بروجن اظهار داشت: باید این مسئله در جامعه تبیین شود که محجبه و عفیف بودن منافاتی با آزادی‌های مشروع افراد ندارد.

حسین‌نژادیان بر ضرورت پرهیز از اقدامات سلیقه‌ای در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تاکید کرد و گفت: اقدامات سلیقه‌ای نه تنها در ترویج عفاف و حجاب موثر واقع نمی‌شود بلکه وضعیت را نابسامان می‌کند بنابراین دستگاه‌های ذی‌ربط باید به این موضوع توجه داشته باشند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول