اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کلاته‏خیج:

حجاب عقل را از طغیان و سرکشی دور می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه کلاته‏‌خیج با بیان اینکه رعایت حجاب حکم اجتماعی است، گفت: حجاب شرایطی را فراهم می‌آورد تا عقل بتواند در جامعه، از چیرگی شهوات جنسی جلوگیری کرده و از طغیان و سرکشی دور بماند.

حجاب عقل را از طغیان و سرکشی دور می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کلاته‏‌خیج، حجت‏‌الاسلام علی خداپرست در گردهمایی بزرگ بانوان شهر کلاته‏‌خیج با موضوع عفاف و حجاب اظهار داشت: از نظر قرآن، حجاب یک حکم اجتماعی است که حتی از سوی کسانی که حیا و شرمی ندارند هم باید رعایت شود.

وی گفت: حتی افراد بی‌اخلاق نیز به عنوان یک شهروند، موظف هستند حجاب را رعایت کنند تا زمینه و بستر این بی‌اخلاقی‌ها در جامعه فراهم نیاید.

امام جمعه کلاته‏‌خیج افزود: حجاب به معنای پوشش مناسبی است که دو جنس مخالف را نسبت به هم در حالتی شبه عفت قرار می‏‌دهد و از سرکشی و چیرگی نفس شهوانی و جنسی باز می‏‌دارد.

خداپرست با اشاره به موضوع حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: کسانی که دارای عفت نفس هستند، از آمادگی بیشتری برای حجاب برخوردار هستند زیرا نفس آنان تحت مدیریت عقل و فرمان‏‌فرمایی آن قرار دارد.

وی ادامه داد: بر همه شهروندان امت اسلامی لازم است تا قانون حجاب را به عنوان یک رفتار اجتماعی و هنجاری مراعات کنند، زیرا هدف اسلام ایجاد جامعه‏‌ای است که شرایط مناسب بروز فضایل اخلاقی و چیرگی رفتارهای هنجاری و عقلانی در آن فراهم آید.

امام جمعه کلاته‏‌خیج اضافه کرد: حجاب شرایطی را فراهم می‌آورد تا عقل بتواند در جامعه، از چیرگی شهوات جنسی جلوگیری کرده و از طغیان و سرکشی دور بماند.

وی هدف از قانون حجاب در اسلام را دستیابی به عفاف عنوان کرد و افزود: هدف از قانون حجاب در اسلام، دستیابی به عفاف و فضیلتی نفسانی و اخلاقی است که از طریق آن برای شخص و جامعه این فضیلت فراهم می‌آید.

خداپرست تاکید کرد: حجاب شرایط مناسبی را برای شهروندان مهیا می‏‌کند و موجب می‏‌شود تا شرایط دستیابی به عفت و فضیلت آسان‏‌تر گردد، از این رو خداوند در آیه 59 سوره "احزاب"، حجاب را عامل مهمی برای مصونیت از اذیت و آزار از سوی دیگران به ویژه بیمار دلان برمی‏‌شمارد.

وی گفت: حجاب یک قانون اسلامی و حکم شرعی است که مراعات آن از سوی همه شهروندان لازم بوده و این بدان معناست که مخالفان حجاب، افزون بر اینکه گناهی مرتکب شده و در آخرت مجازات می‏‌شوند، همچنین باید به عنوان بزهکاران و قانون‏‌شکنان مجازات شوند.

امام جمعه کلاته‏‌خیج با بیان اینکه مناجات شعبانیه یک دوره کامل انسان‏‌سازی است، افزود: مفاهیم عظیمی در این مناجات استفاده و توصیه شده که در ماه مبارک شعبان در خواندن آن مداومت شود چراکه برکات بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

این مراسم به مناسبت روز حجاب و عفاف در زینبیه شهر کلاته‏‌خیج برگزار شد.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول