اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی ـ1

تعطیلی قانون عفاف و حجاب ضربه جبران‌ناپذیری به جامعه می‌زند

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی(س) ضمن ابراز نارضایتی از عدم اجرای قانون عفاف و حجاب گفت: تعطیلی قانون عفاف و حجاب ضربه جبران‌ناپذیری به جامعه می‌زند.

تعطیلی قانون عفاف و حجاب ضربه جبران‌ناپذیری به جامعه می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمدمهدی ابراهیم‌پور پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز عفاف و حجاب برگزار شد، با اشاره به نامگذاری 21 تیر به عنوان روز عفاف و حجاب اظهار کرد: نامگذاری این روز به عنوان حجاب و عفاف بسیار پسندیده است، ولی باید از نمایشی شدن این روز جلوگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر اینکه حجاب مسئله شرعی است، بر اساس قانون در کشور باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

مدیر مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی(س) با بیان اینکه تشکیل حکومت اسلامی برای اجرای قوانین دینی و احکام شرعی است گفت: تاکنون اقدام شایسته‌ای در زمینه عفاف و حجاب در جامعه اتفاق نیفتاده و دولت بر اساس قانون موظف است حداقل وظیفه شرعی که برای زن مسلمان در جامعه تعیین شده را اجرایی کند.

وی خاطر نشان کرد: اکنون دشمن نسبت به حجاب حساسیت‌های خاصی دارد و سم‌پاشی‌های خود را از طریق مختلف انجام می‌دهد و رسانه‌ها و عوامل داخلی و خارجی آن تلاش می‌کنند تا جامعه اسلامی را به فساد بکشانند.

ابراهیم‌پور به اقدامات دشمن در زمینه عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: اولویت نخست دشمن حجاب است و اگر حجاب، پوشش، حیا و عفت از جامعه جدا شد، نباید انتظاری از جامعه نسبت به ارزش‌های دیگر داشته باشیم.

 

حجاب در جامعه به عنوان خط مقدم فرهنگی است

وی با بیان اینکه اکنون بحث حجاب در جامعه به عنوان خط مقدم فرهنگی است عنوان داشت: 21 تیر فرصتی برای این است که ببینیم در مقابله با این وضعیت که دشمن به وجود آورده آیا توانستیم وظیفه خود را انجام دهیم.

مدیر مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی(س) با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری نسبت به مسائل فرهنگی به ویژه در زمینه حجاب گفت: اخیرا رهبر معظم انقلاب درباره حجاب و عفاف تذکراتی دادند که حاکی از اهمیت این مسئله است.

وی خاطر نشان کرد: حجاب و عفاف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده بنابراین باید اجرا شود که در این زمینه عملکرد ضعیفی از دولت مشاهده کردیم.

ابراهیم‌پور ضمن تقدیر ویژه از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در طرح تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها همت کردند و کاری را شروع کردند که امیدواریم در آینده به ثمر برسد.

وی با اشاره به اشکالاتی که در طرح تفکیک جنسیتی مطرح شد گفت: برخی طرح تفکیک جنسیتی را توهین به دانشگاه‌ها قلمداد می‌کردند که بدون تردید این افراد یا نگاه سیاسی به مسئله دارند یا نسبت به مسئله عفاف و حجاب اطلاع کافی ندارند.

مدیر مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی(س) خاطر نشان کرد: بعد سیاسی مسئله حجاب در جامعه پررنگ‌تر از بعد فرهنگی آن است ولی باید این نکته در نظر گرفته شود که اگر بخواهیم مسئله فرهنگی را با سیاست حل و فصل کنیم حل‌شدنی نیست.

 

تعطیلی قانون عفاف و حجاب ضربه جبران‌ناپذیری به جامعه می‌زند

وی ضمن ابراز نارضایتی از عدم اجرای قانون حجاب و عفاف به عنوان مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این قانون با گذشت هفت سال از تصویب آن تعطیل است و در حد شعار باقی مانده ولی باید در نظر داشت تعطیلی این قانون ضربه سنگینی به حجاب و عفاف در جامعه می‌زند و جبران‌ناپذیر است.

ابراهیم‌پور خاطر نشان کرد: هیچ دلیلی بر تعطیلی این قانون به جز نگاه سلیقه‌ای و سیاسی به مسئله وجود ندارد و دستگاه‌های فرهنگی، مردم، علما و دلسوزان انقلاب اجرای قانون عفاف و حجاب را مطالبه می‌کنند.

وی با بیان اینکه حجاب علاوه بر اسلام در تمام ادیان الهی وجود دارد گفت: حجاب در کشور ما از پیش وجود داشته و اگر نگاه باستانی به مسئله حجاب داشته باشیم، حجاب نیاز فرهنگی است و میراثی است که از گذشتگان به دست ما رسیده است.

مدیر مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانة النبی(س) با بیان اینکه 26 دستگاه موظف به اجرای مسئله عفاف و حجاب در جامعه هستند عنوان داشت: بسیاری از مشکلات که اکنون نیروی انتظامی با آنها برخورد می‌کند حاصل کم‌کاری دستگاه‌های دیگر است.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی دارای وظیفه مشخص مبارزه با مفاسد و ناهنجاری‌های اجتماعی است و کسانی که با کم‌کاری خود، این وضعیت را ایجاد می‌کنند باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول