اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس‏ علوم قرآنی:

فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند بازنگری اساسی است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس‏ علوم قرآنی گفت: حجاب و عفاف زنان و مردان سبب حفظ دین می‏‌شود و فرهنگ حجاب و عفاف به خصوص در برهه کنونی نیازمند بازنگری اساسی است.

فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند بازنگری اساسی است

سمیه محمدیان امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در سمنان به مناسبت روز ملی حجاب و عفاف افزود: دین مبین اسلام حجاب و عفاف را هم برای مرد و هم برای زن لازم می‏‌داند؛ چراکه با حجاب و عفاف است که افراد جامعه مصونیت پیدا می‏‌کنند.

وی تصریح کرد: در این وضع، آلودگی‏‌ها و ناپاکی‏‌های جامعه بر افراد تاثیرگذار نیست و خود انسان‏ها نیز در سایه حجاب و عفاف از آلودگی‏‌ها دوری می‌کنند.

این کارشناس‏ علوم قرآنی بیان داشت: حجاب و عفاف عامل پاکیزگی اعمال و ارزش یافتن آنها می‌شود و مقام و منزلت افراد نزد خدای متعال بالا می‌رود.

وی گفت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در هر کشور اسلامی ضروری است و همه مسلمانان در حد توان خویش برای درونی کردن این فرهنگ باید تلاش کنند.

محمدیان، راهکارهای پیشنهادی خود را برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ارائه کرد و افزود: از آنجا که آغاز هر حرکتی دانستن است، مسئولان می‏‌توانند با برپایی کارگاه‏‌های آموزشی حجاب و عفاف برای نوجوانان وجوانان، با فلسفه و ضرورت و فواید حجاب آشنا شوند.

وی ادامه داد: همچنین این کارگاه‌ها را می‌توان برای والدین نیز برگزار کرد تا آنها هم با روش‌های تعامل مناسب با فرزندانشان در جهت رعایت حجاب و عفاف آشنا شوند.

این کارشناس‏ علوم قرآنی بیان داشت: تشویق و تکریم کارمندان و مربیان با حجاب و عفیف توسط مسئولان می‏‌تواند نقش مؤثری در ترویج این فرهنگ داشته باشد.

وی نقش زنان را در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف موثر ارزیابی کرد و گفت: واضح است که اگر زنان مسلمان ما بخواهند رسالت فاطمی و زینبی خود را در جامعه پیاده کنند، جز در سایه حجاب و عفاف و پیاده‏‌سازی اخلاق آن بزرگواران موفق نمی‌‏شوند.

محمدیان گفت: اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که هم باید حجاب داشت و هم باید عفت را رعایت کرد، چه بسا افرادی که در ظاهر حجاب و پوشش مناسب دارند؛ اما اخلاق و رفتار عفیف ندارند و این افراد در جامعه مشکل‏‌ساز می‏‌شوند.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول