اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث:

در تبیین مفهوم دقیق حجاب موفق نبودیم

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث به علل گوناگون ترویج بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه اشاره کرد و گفت: در طول 30 سال گذشته نتوانسته‌ایم مفهوم دقیق حجاب را در جامعه تبیین کنیم.

در تبیین مفهوم دقیق حجاب موفق نبودیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم ابراهیم شفیعی‌سروستانی در همایش بازگشت به عفاف که در اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، به دلایل گوناگون نهادینه نشدن فرهنگ حجاب و عفاف اسلامی در ایران اشاره کرد و ابراز داشت: آشنا نبودن مخاطبین با مفهوم برنامه‌هایی که در این زمینه طراحی و تدوین شده از جمله مهم‌ترین علل گسترش بی‌حجابی و کم‌حجابی در جامعه است.

وی افزود: رسانه‌های دیداری، شنیداری و تبلیغی باید برنامه‌های خود را به گونه‌ای تنظیم و تدوین کنند که پیام آنها را مخاطب درک کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث با انتقاد از روش‌هایی که برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد بیان داشت: تجربه 30 ساله نشان می‌دهد که ما نتوانستیم به صورت صحیح حجاب و فلسفه آن را برای جامعه تبیین کنیم.

وی اضافه کرد: استفاده از ابزارهای نامناسب برای رسیدن به هدف نه تنها نتیجه درستی بر جا نمی‌گذارد بلکه مانعی برای رسیدن به هدف اصلی محسوب شده و مانند پارازیت عمل می‌کند.

شفیعی‌سروستانی ادامه داد: ما در حوزه انتقال فرهنگ دینی به جوانان با مشکلات گوناگونی مواجه هستیم.

وی به تبیین دلایل مشکلات جامعه در زمینه انتقال فرهنگ دینی پرداخت و گفت: آگاهی نداشتن به چگونگی انتقال مفاهیم پیام موجب آسیب اجتماعی در جامعه شده است.

پژوهشگر و نویسنده حوزه مباحث زنان تاکید کرد: برای رسیدن به اهداف والا در حوزه حجاب و عفاف باید مشخص کنیم چه پیامی را در این زمینه می‌خواهیم به چه مخاطبی انتقال دهیم.

وی از دیگر علل ناموفق بودن جامعه در تبیین فرهنگ دینی را تفاوت روش نهادینه‌سازی فرهنگ دینی از دیدگاه ما با قرآن عنوان کرد.

مدیرکل خدمات رسانه‌ای مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما با تاکید بر اینکه قرآن یک نظام به هم پیوسته را در حوزه حجاب و عفاف بیان کرده است تصریح کرد: در چند سال اخیر دید مردم تغییر یافته و از صدا و سیما به عنوان یک رسانه تأثیر‌گذار به ماهواره‌ها و دیگر رسانه‌هایی که نسبت به مبانی اسلامی پارازیت ایجاد می‌کنند، معطوف شده است.

شفیعی‌سروستانی گفت: دستگاه‌های تعزیری پیام‌هایی را در مدت زمان 24 ساعت به مخاطبین انتقال می‌دهند که خلاف معیارها و اصولی است که در جمهوری اسلامی ایران به آن تکیه می‌شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول