اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

حمایت جامعه از نیازمندان باعث از بین رفتن فقر می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت آحاد مردم به ویژه افراد متمول از نیازمندان در راستای عمل به سیره الهی و وظیفه انسانی باعث از بین رفتن فقر در جامعه می‌شود.

حمایت جامعه از نیازمندان باعث از بین رفتن فقر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد اسماعیلی ظهر امروز در بازدید از کمیته امداد استان زنجان اظهار کرد: امدادگری در این نهاد یکی از شریفترین شغل‌ها است.

وی با اشاره به اینکه خدمت در این نهاد یک توفیق الهی است، اضافه کرد: خدمت در این نهاد در زمره بالاترین عبادت‌ها قرار می‌گیرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نقش مردم در ریشه‌کنی فقر را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: حمایت آحاد مردم به ویژه افراد متمول از نیازمندان در راستای عمل به سیره الهی و وظیفه انسانی باعث از بین رفتن فقر در جامعه می‌شود.

وی نقش اقشار آسیب‌پذیر را در صلابت نظام بسیار موثر دانست و افزود: به علت حمایت قاطبه اقشار محروم جامعه،‌ نظام با اقتدار به پیش رفته و بخش عمده‌ای از شهدای جنگ تحمیلی نیز از بین این اقشار هستند.

اسماعیلی ضمن گلایه از بروکراسی اداری و عدم اجرای تکریم ارباب رجوع به معنای واقعی در دستگاه‌های دولتی خواستار توجه ویژه مسئولان به خصوص در سطح ادارات در راستای احترام به مراجعین و ارائه خدمت مناسب شد.

وی به بهره‌گیری از نیروهای متعهد،‌ دلسوز، مجرب و در اولویت بعدی بومی در استان تاکید کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی همچنین آمادگی خود را برای هرگونه تعامل و همکاری با کمیته امداد بعنوان یک وظیفه، چه در سطح کلان و در صحن علنی مجلس و چه در سطح استان اعلام کرد.

همچنین در ادامه این بازدید مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گزارشی از وضعیت امداد استان و توفیقات حاصله توسط این نهاد در سال 90 ارائه کرد.

وی امر توانمندسازی را مهم‌ترین رویکرد این نهاد دانسته و با اشاره به مراحل مختلف فرایند ورود، توانمندسازی و خروج مراجعان به این چرخه ادامه داد، مدت زمانی که برای تحقیق و بررسی درخواست‌کننده برای استفاده از خدمات این نهاد صرف شود، چندین برابر آن برای ارزیابی و انجام کارهای کارشناسی برای توانمند و خروج وی از فرایند خدمات این نهاد وقت‌گذاری می‌شود که این موضوع همراهی و همدلی ویژه مسئولان را برای اجرای این فرایند می‌طلبد.

ولیزاده با اشاره به اینکه تنها این نهاد متولی ریشه‌کنی فقر در جامعه نیست و بر همکاری و تعاملات بین بخشی سایر دستگاه‌ها و پرهیز از بخشی‌نگری تاکید کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان همچنین ضمن تاکید بر نقش همکاری مسئولین در پیشبرد اهداف امداد،‌ خواستار تعامل بیش از پیش نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با این نهاد در مبارزه با فقر شد.

ولیزاده در بخش دیگری از سخنان خود تکریم ارباب رجوع و توجه واقعی به کرامت انسانی را سرلوحه کار امداد دانسته و خواستار تغییر نگرش سنتی دستگاه‌های اجرائی در تعامل با این نهاد با عنایت به کارکردهای تاثیرگذار امداد استان به ویژه در عرصه اشتغالزایی و مسکن شد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول