اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس امور مالیاتی استان تهران:

درج کدپستی شرط برخورداری از مزایای خوداظهاری است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان امور مالیاتی استان تهران، شرط برخورداری از مزایای طرح خوداظهاری را درج کد پستی از سوی مؤدیان در اظهارنامه‏های مالیاتی اعلام کرد.

درج کدپستی شرط برخورداری از مزایای خوداظهاری است

علی‏رضا نوری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: با توجه به توافقاتی که با اتحادیه‏های اصناف به وجود آمد یکی از مباحث مهم در اظهارنامه‏های مالیاتی، درج کد پستی است.

وی ادامه داد: این مهم در طرح خوداظهاری مالیاتی برای صاحبان مشاغل بندهای "الف"، "ب" و "ج" قوانین امور مالیاتی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

نوری اضافه کرد: برای سود جستن از دستورالعمل‏های توافقات مندرج در بند "ج" باید همه شاخص‏های هویتی همراه با دیگر بندهای مورد مطالبه در اظهارنامه‏های مالیاتی نظیر تسلیم تصویر و شماره کدملی، شماره کدپستی محل فعالیت شغلی و قبض تلفن محل کار الزامی است.

رئیس سازمان امور مالیاتی استان تهران افزود: درخواست مجموعه سازمان امور مالیاتی استان تهران از همه مودیان این استان درج صحیح و کامل این شاخص‏های مهم است.

وی ادامه داد: مودیان تهرانی می‏توانند تا آخرین روز از آبان ماه امسال به سامانه اطلاع‏رسانی سازمان امور مالیاتی استان تهران مراجعه و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری و دریافت شماره اقتصادی اقدام کنند.

نوری، درج کدپستی از سوی مودیان در سامانه اطلاع‏رسانی این سازمان را یکی از اصلی‏ترین ملزومات تکمیل فرم‏های خوداظهاری و شرط لازم برای برخورداری از مزایای این طرح خواند.

*برخی نقاط فاقد کد پستی هستند

رئیس سازمان امور مالیاتی استان تهران ادامه داد: در حال حاضر برخی نقاط استان تهران نظیر شهرستان بهارستان، شهرستان رباط‏کریم و منطقه "سیاه‏سنگ" در بخش مرکزی تهران فاقد کدپستی هستند.

وی اضافه کرد: بر اساس مکاتبات صورت گرفته با مسئولان شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و در راستای بهره‏گیری مودیان این نواحی فاقد کدپستی استان تهران از مزایای خوداظهاری، هماهنگی‏های لازم با این نهاد به عمل آمده است.

نوری از مساعدت مسئولان شرکت پست استان تهران خبر داد و افزود: پس از مذاکرات متعدد با مسئولان شرکت پست در استان تهران مقرر شد تا مودیان نواحی فاقد کدپستی به ادارات متبوع این نهاد در شهرستان‏های استان تهران مراجعه و نسبت به دریافت این کد اقدام کنند.

رئیس سازمان امور مالیاتی استان تهران تصریح کرد: مودیان پس از دریافت این کد می‏توانند از آن برای تکمیل اظهارنامه مالیاتی خود استفاده کنند.

وی اضافه کرد: اهمیت این موضوع از سوی سازمان امور مالیاتی استان تهران به نهادهای متبوع در غرب و شرق استان تهران برای راهنمایی مودیان نیز به صورت دستورالعمل ابلاغ شده است.

*افزایش ادارات‏کل مالیاتی بنا بر نیازهای سازمانی

رئیس سازمان امور مالیاتی استان تهران، افزایش ادارات‏کل امور مالیاتی در استان تهران و هر نقطه دیگر از کشور را مستلزم نیازهای سازمانی دانست.

نوری تصریح کرد: البته در حال حاضر ادارات مالیاتی متعددی در نقاط مختلف استان تهران به فعالیت مشغول هستند.

وی اضافه کرد: اما اگر ضرورتی در این میان از سوی مسئولان امر حس شود در زمینه افزایش آنها تصمیم‏گیری می‏شود.

انتهای پیام/ع10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول