اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت:

شهریورماه ایستگاه‌های مطالعه محافل عمومی راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های کشور گفت: شهریورماه امسال ایستگاه مطالعه محافل عمومی کشور با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی راه‌اندازی می‌شود.

شهریورماه ایستگاه‌های مطالعه محافل عمومی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجد‌الدین معلمی صبح امروز در همایش کارشناسان فرهنگی کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در سرعین اظهار داشت: قرار است در این ایستگاه‌ها کتاب‌های فاخر و جدید با تیراژ 200 هزار توزیع شود تا مردم بتوانند از این منابع استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما با دو هدف این جلسات و نشست‌ها را برگزار می‌کنیم در کنار بحث‌های کارشناسی در حوزه فرهنگی، گرامیداشت دیدار تاریخی کتابداران سراسر کشور با مقام معظم رهبری در سال گذشته است که این دیدار گوارا‌ترین و ماندگار‌ترین دیدار کتابداران و اهالی حوزه فرهنگ و کتاب با رهبر انقلاب بود.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های کشور علاقمندی مقام معظم رهبری را به حوزه کتاب و کتابخوانی یک سرمایه معنوی و ارزشی توصیف کرد و گفت: ‌اگر رهبران سایر نظام‌ها به مولفه‌های اقتصادی و کارتر‌های سودجویانه علاقه داشته باشند رهبر معظم انقلاب به کتاب و کتابخوانی و مطالعه مفید در این حوزه افتخار می‌کند به طوری که رهبر فرزانه انقلاب مشهور به انس با کتاب است.

معلمی موضوع رواج و نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی را یکی از بحث‌های کلیدی و مورد انتظار مقام معظم رهبری توصیف کرد و افزود: همه دستگاه‌ها مسئول هستند تا در این مسیر یاریگر نهاد کتابخانه‌ها باشند تا به صورت مشخص فرهنگ مطالعه در کشور فراگیر و گسترده شود.

این مسئول یادآور شد: کارشناسان فرهنگی در کنار سایر مسئولیت‌ها باید در علاقمند کردن مردم به کتاب و کتابخوانی فعال باشند چرا که رسالت ما امروز علاقمند کردن افرادی است که به مطالعه رغبتی نشان نمی‌دهند و یا به آن علاقه‌ای ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های کشور بیان داشت: بعد از دیدار کتابخوانان با مقام معظم رهبری با هدف برآورده کردن انتظارات عموم جامعه برنامه‌های شایسته‌ای تدارک دیده شده است که ما در یک برش کتابخوانی در هر حوزه تلاش می‌کنیم هم در بحث فضای کتابخانه‌ها و هم مطالعه مفید اقدامات موثری را انجام دهیم.

معلمی راه‌اندازی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای را در همین راستا توصیف کرد و ادامه داد: بعد از 10 روز از دیدار کتابخوانان با رهبر معظم انقلاب این شبکه فعالیت خود را آغاز کرده و در ماه‌های اخیر فعالیت مفیدی را نیز داشته است.

وی رویکرد دیگر نهاد را توسعه نهضت مطالعه مفید برشمرد و تصریح کرد: ما با دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی جلسات منظمی را در این زمینه برگزار می‌کنیم تا مطالعه مفید شکل عملی و رونق واقعی پیدا کند.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های کشور در پایان سخنان خود اظهار داشت: برای اولین بار مصوبه شورای فرهنگی از بودجه و اعتبار برخوردار شد و ما توانستیم برای این حوزه اعتبار جداگانه‌ای را اخذ کنیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول